خوراک مرغ و پرندهغذاهای اصلی

طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار خانگی

اکبر جوجه یکی از خوشمزه ترین و محبوبترین غذاهای اصیل ایرانی است که برای تهیه آن معمولا از مرغ های کوچک استفاده میکنند. مرغ مزه دار شده که در روغن فراوان سرخ میشود و همراه پلو سرو میشود. شما میتوانید این غذای خوشمزه را در منزل درست کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه اکبر جوجه توضیح داده شده است.

آموزش پخت اکبر جوجه در خانه

مواد مورد نیاز

جوجه ۱ کیلویی۱ عدد
پیاز۱ عدد
زعفران غلیظ دم شدهبه میزان لازم
نمک، فلفل سیاه، پودر سیربه میزان لازم
کره۱۵۰ گرم
رب انار۲ قاشق غذاخوری
گردو۵ عدد
سیر۳ حبه
روغن مایع۱ لیوان

طرز تهیه جوجه کباب با سس زرشک با طعم فوق العاده

مراحل طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار

  1. مرحله اول

    یک عدد مرغ که بهتر است از مرغ های کوچک زید ۱ کیلو استفاده کنید. مرغ را از وسط به قسمت تقسیم کنید. برای تهیه اکبر جوجه به هیچ عنوان پوست مرغ را نگیرید. مرغ را تمیز کرده و به خوبی بشویید و خشک کنید.

  2. مرحله دوم

    یک عدد پیاز را پوست بگیرید و برش های حلقه ای نازک بزنید. دو طرف مرغ را با نمک، فلفل و پودر سیر ماساژ بدهید. یک ظرف مناسب انتخاب کنید و یک لایه پیاز بچینید. تکه های مرغ را روی پیاز ها قرار بدهید و هر دو طرف را به زعفران و آبلیمو آغشته کنید. روی مرغ ها پیاز و سیر خرد شده بریزید و روی ظرف را بپوشانید و اجازه بدهید تا ۱۲ ساعت استراحت کند تا به خوبی مزه دار شود.

  3. مرحله سوم

    بعد از استراحت مرغ را از یخچال خارج کنید و از مواد جدا کنید. درون یک قابلمه روغن بریزید و بعد از داغ شدن روغن با حرارت متوسط دو طرف مرغ را به خوبی و به مدت یک ساعت سرخ کنید. وقتی دو طرف مرغ به خوبی سرخ و طلایی شد کره را اضافه کنید و اجازه بدهید مجددا با کره سرخ شده و طعم کره به خورد مرغ برود.
    نصف پیمانه آب جوش اضافه کنید و درب قابلمه را نیمه باز بگذارید. حرارت را کم کنید و اجازه بدهید مرغ ۳۰ دقیقه دیگر با حرارت پایین بپزد. در این حین یک بار مرغ را پشت و رو کنید.

  4. مرحله چهارم

    بعد از پخت مرغ ها را درون ظرف مورد نظر بکشید و با پلو سرو کنید. در کنار اکبر جوبه ترکیب گردوی خرد شده با رب انار را به عنوان چاشنی سرو کنید.

طرز تهیه اکبر جوجه
3/5 - (2 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه اکبر جوجه
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
4.51star1star1star1star1star Based on 3 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا