خوراک سادهغذاهای اصلی

طرز تهیه بادمجان شکم‌پر خانگی

سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با یک غذای ساده و بسیار لذیذ آشنا میکنیم. دستور پخت بادمجان شکم‌پر خانگی یکی از محبوب ترین دستور پخت ها برای بادمجان میباشد. همان طور که میدانید، بادمجان نقش بسیار مهمی در بیشتر غذا ها ندارد، به همین دلیل آشنایی با با این دستور پخت کمک میکند تا یک غذای ساده و در عین حال لذیذ تهیه کنید و در کنار دوستان خانواده از آن لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با این دستور پخت، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت بادمجان شکم‌پر خانگی

طرز تهیه بادمجان شکم‌پر خانگی

مواد لازم:

1 عدد بادمجان بزرگ

3 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1/2 قاشق چایخوری نمک دریایی

1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه

1/2 لیوان گوشت گاو چرخ کرده

1 عدد پیاز خرد شده

1 عدد فلفل قرمز کوچک

3 حبه سیر ریز خرد شده

1/2 فنجان جعفری خرد شده تازه

1/2 فنجان برگ خرد شده ریحان

1 و 1/4 فنجان های پنیر pecorino Romano رنده شده

1/2 فنجان خرده نان های ترد

1 عدد تخم مرغ

2 عدد گوجه فرنگی کوچک خرد شده

دستور پخت:

گام اول: فر را تا 350 درجه فارنهایت گرم کنید. بادمجان ها را به نصف برش داده و داخل آن را خالی کنید و گوشت آن را به اندازه کافی داخل پوست بگذارید تا هنگام پخت آن شکل خود را حفظ کند. بادمجان اضافه که از داخل بادمجان درآورده ایم را خرد کنید. در یک ماهیتابه و یا قابلمه بریزید، با آب بپوشانید و تا زمانی که خیلی نرم شود، 10 تا 12 دقیقه بجوشانید.

گام دوم: در همین مدت، در یک ماهیتابه متوسط ​​، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. گوشت گاو را نمک و فلفل بزنید و با آن طعم دار کنید. گوشت گاو چاشنی دار را در قابلمه بریزید و بپزید تا تمام مایعات آن تبخیر شود و گوشت گاو کمی تفت بخورد.

گام سوم: بگذارید خنک شود و سپس گوشت گاو پخته شده را خرد کنید تا تکه های بزرگ گوشتی در آن نباشد. در یک ماهیتابه متوسط ​​دیگر که روی حرارت متوسط​ گرم شده است​، 2 قاشق غذاخوری باقیمانده روغن زیتون را اضافه کنید و پیاز، فلفل و سیر را با هم در روغن ریخته و بپزید.

گام چهارم: در یک کاسه، بادمجان پخته شده، سبزیجات، گوشت گاو، گیاهان، 1 لیوان پنیر، 1/4 خرده نان و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. نیمه های بادمجان های خالی را با این مخلوط پر کنید و آن را به طور مساوی بین دو نیمه تقسیم کنید.

گام پنجم: سپس روی آنها، گوجه فرنگی خرد شده، پنیر 1/4 فنجان باقی مانده، 1/4 فنجان خرده نان باقی مانده را بریزید و با نمک و فلفل طعم دارد کنید. روی یک سینی فر یا ظرف مخصوص پخت قرار داده و 50 دقیقه آنرا بپزید. بگذارید خنک شود و یا اگر دوست دارید میتوانید گرم سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا