انواع پلو و چلوغذاهای اصلی

طرز تهیه باقالی پلو خوشمزه

سلام به دوستداران آشپزی و غذا ها و دستور های سنتی ایرانی. امروز شما را با دستوری لذیذ و عالی دیگر آشنا میکنیم. طرز تهیه باقالی پلو خوشمزه محبوبیت بسیاری در بین ایرانیان دارد که میتوانید هم با مرغ، و هم با ماهیچه تهیه و سرو کنید که هر دو عالی خواهند بود. برای آشنایی با دستور پخت این غذای لذیذ، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

باقالی پلو

طرز تهیه باقالی پلو خوشمزه

مواد لازم:

2 فنجان (400 گرم) برنج
1.3 کیلوگرم باقالی تازه یا 450 گرم باقالی منجمد
½ فنجان (120 میلی لیتر) روغن زیتون
1 عدد چوب دارچین (10 سانتی متر)
1 ساقه تره (قسمتهای سفید و سبز) ریز خرد شده
4 حبه سیر پوست گرفته و له شده
2 قاشق چایخوری نمک
½ قاشق چای خوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده
¼ قاشق چای خوری زردچوبه
2 قاشق غذاخوری هل آسیاب شده
2 قاشق غذاخوری گلاب
3 فنجان (700 میلی لیتر) آب
3 فنجان (250 گرم) شوید ریز خرد شده
½ قاشق چای خوری زعفران ساییده شده در 2 قاشق غذاخوری گلاب حل شود

دستور پخت:

برنج را بشویید سپس بطور کامل آبکش کنید. این کار را 5 بار تکرار کنید تا رنگ آب دیگر کدر نباشد. دوباره آبکش کنید و کنار بگذارید. مطمئن باشید باقالی پوست گرفته باشد. آن را در آبکش قرار داده و کاملاً بشویید. کنار بگذارید.

روغن را در یک قابلمه بزرگ و نچسب روی حرارت متوسط ​​رو به زیاد گرم کنید تا خیلی داغ شود. دارچین، تره و سیر را اضافه کرده و به مدت 3 تا 5 دقیقه یا تا زمانی که تره پژمرده شود تفت دهید. برنج ، نمک ، فلفل ، زردچوبه ، هل ، و گلاب را اضافه کنید و 1 دقیقه دیگر هم بزنید.

آب را اضافه کنید ،سپس باقالی ها را اضافه کنید و حرارت زیاد کرده و بجوشانید، با یک قاشق چوبی خوب هم بزنید. با در قابلمه محکم بپوشانید تا از خروج بخار جلوگیری شود. حرارت را به متوسط ​​کاهش داده و به مدت 12 تا 15 دقیقه یا تا زمانی که کل آب جذب شود بپزید.

شوید را با استفاده از چنگال اضافه کنید. باقیمانده روغن و گلاب با مخلوط زعفران را روی برنج بپاشید. دوباره در قابلمه را بگذارید، حرارت را کم کنید و 10 دقیقه دیگر آن را بپزید. قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه خنک شود و هنوز در آن را باز نکنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا