غذاهای اصلی

طرز تهیه برنج سوشی بدون پلوپز با ویدیوی آموزشی

سوشی یک از غذاهای بین المللی است که بیشتر در کشور های ژاپن، چین، کره و غیره تهیه می شود و طرفداران خاص خودش را دارد. برای تهیه سوشی از برنج خاصی استفاده می شود که می توان آن را در بیشتر سوپرمارکت ها و فروشگاه ها به صورت آماده تهیه نمود. اما بهتر است که برنج سوشی را در خانه تهیه کنید که به راحتی و در کمترین زمان تهیه می شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه برنج سوشی را برایتان آماده کرده ایم.

مواد لازم برای تهیه برنج سوشی

برنج دانه کوتاه۳ فنجان پلوپز
آب۲ ۱/۴ فنجان (۵۴۰ میلی لیتر)
جلبک خشک (اختیاری)۱ برگ (۵ گرم)
سرکه سوشی (اختیاری)۱/۳ فنجان
سرکه برنج بدون طعم۱/۳ فنجان
شکر۳ قاشق غذاخوری
نمک کوشر۱ ۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه سوشی (ژاپن)

طرز تهیه برنج سوشی

طرز تهیه برنج سوشی

  1. شستن برنج

    ابتدا برنج را خوب بشورید و آب آن را خالی کنید برای چند دفعه این کار را انجام دهید. بعد از این که آب برنج خوب شفاف شد آبکش کنید و کنار بگذارید.

  2. تمیز کردن جلبک

    جلبک را با یک دستمال مرطوب کنید تا اگر کثیفی چیزی دارد از بین برود.

  3. ریختن برنج داخل پلوپز

    برنج آبکش شده را داخل پلوپز بریزید و به مقدار لازم حدودا (۳ فنجان) آب اضافه کنید. اگر پلوپز شما حالت سوشی دارد تا همان خط آب بریزید. جلبک را روی برنج قرار دهید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خیس بخورد سپس پلوپز را روشن کنید تا برنج بپزد.

  4. پختن برنج با قابلمه

    اگر پلوپز در دسترس ندارید برنج را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید بعد به مقدار لازم آب اضافه کنید. از آنجایی که سرکه سوشی را به برنج بخارپز شده اضافه کنید پس باید برنج را کمی سفتر از حد معمول بردارید و برای رسیدن به این هدف نسبت برنج به آب باید ۱ به ۱ باشد.

  5. آماده کردن سرکه سوشی

    اگر سرکه سوشی در دسترس ندارید می توانید مقداری سرکه برنج، شکر و نمک را داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید تا بجوشد. هم بزنید تا شکر حل شود همچنین می توانید داخل ظرف مایکروویو بریزید و به مدت ۱ دقیقه یا تا زمانی که شکر حل شود داخل مایکروویو قرار دهید بعد کنار بگذارید تا خنک شود.

  6. ریختن برنج درون ظرف هانگی و اضافه کردن سرکه سوشی

    ابتدا ظرف هانگی را با مقداری آب مرطوب کنید یا این که یک ورق پخت یا یک کاغذ روغنی درون آن قرار دهید. برنج پخته شده را درون آن بریزید و جلبک را دور بیاندازید برنج را درون ظرف پخش کنید تا سریع خنک شود. در حالی که برنج داغ است سرکه سوشی را اضافه کنید و با هم مخلوط نمائید.

  7. نوع هم زدن برنج سوشی

    برنج را با یک قاشق چوبی به آرامی با زاویه ۴۵ درجه هم بزنید تا سرکه سوشی با برنج مخلوط شود مراقب باشید که برنج خرد و له نشود. در این حالت بهتر است این کار را جلوس یک پنکه روشن انجام دهید تا برنج سریعتر خنک شود و رطوبت اضافی آن گرفته شود.

  8. استراحت دادن به برنج

    روی برنج را با یک دستمال مرطوب برای چند ساعت در دمای اتاق بپوشانید و نگه داری کنید بعد می توانید برای تهیه سوشی از آن استفاده کنید.

برنج سوشی

فیلم طرز تهیه برنج سوشی

به این مطلب امتیاز دهید
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه برنج سوشی
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا