خورش هاغذاهای اصلی

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج با بوقلمون خوش خوراک و مقوی

خورش آلو اسفناج یکی از خورشت های معروف ایرانی است و از آنجا که بوقلمون و اسفناج و آلو دارد از غذهای فست فودی که باب میل قشر جوان جامعه است بهتر است و به عنوان یک خورشت رسمی گاهی مواقع بر سر سفره میهمانان ما قرار می گیرد. از آنجا که اسفناج سرشار از ویتامین A است همچنین ویتامین C و مواد معدنی چون منگنز، آهن و کلسیم و …، در درمان و جلوگیری از خیلی از بیماریها در بدن از جمله بیماریهای قلبی و سرطان موثر است این خورشت را می توان با گوشت قرمز و یا مرغ و بوقلمون درست کرد. در مطالب قبلی طرز تهیه خورش آلو اسفناج با گوشت را آموزش دادیم. در این مقاله بر آن شدیم تا روش پخت خورشت آلو با اسفناج را با بوقلمون به شما خوانندگان سایت آشپزی ها آموزش دهیم امیدوارم این آموزش برای شما مخاطبان گرامی مفید باشد.

روش پخت خورشت آلو اسفناج با بوقلمون

گوشت بوقلمون خیلی خوش خوراک تر از مرغ است و مضرات گوشت قرمز را هم ندارد و همین علت باعث شده است تا در بین مردم تقاضای خورشتها و کبابهای که در آن ها از گوشت بوقلمون استفاده شده هر روز بیشتر از دیروز شود.

مواد اولیه خورشت آلو اسفناج با بو قلمون

گوشت بوقلمون۲۵۰ گرم
آلو۱۲۵ گرم
آبلیمو۱/۲ قاشق چای خوری
اسفناج۱ کیلو گرم
شنبلیله خشک۱ قاشق غذا خوری
پیاز متوسط۱ عدد
نمک و فلفلبه مقدار کافی
زعفران۱/۲ قاشق چای خوری

مراحل طرز پخت خورش آلو اسفناج با گوشت بوقلمون

زمان مورد نیاز: ۲ hours.

  1. سرخ کردن اسفناج

    برای تهیه این خورشت ابتدا اسفناج‌ها را پاک کرده و آن‌ها را بشویید. سپس اسفناج‌ها را درشت خرد کنید. یک ماهیتابه روی شعله گاز قرار دهید و با روغن مایع اسفناج ها را خوب تفت دهید و تا زمانی که آب اسفناج ها هست کار سرخ کردن را ادامه دهید، همین که آب اسفناج ها کامل گرفته شد زیر شعله را خاموش می کنیم.

  2. خیساندن آلوها

    آلوها را در ظرف آبی می ریزیم تا خیس بخورند.

  3. پختن گوشت بوقلمون

    زعفران را دم می کنیم و گوشت بوقلمون را پس از خرد کردن دوباره می شوییم، حالا پیاز را به صورت ریز خرد می کنیم و در تابه ای با کمی روغن پیاز را تفت می دهیم بعد از تفت دادن پیاز، گوشت خرد شده و زعفران را در قابلمه ای مناسب می ریزیم و به آنها آب را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم با شعله کم آنها بپزند

  4. پختن مواد

    زمانی‌که گوشت بوقلمون و زعفران با هم پخته شدند، اسفناج و آلوی خیس شده را به‌ همراه نمک و فلفل و آبلیمو به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید خورشت به مدت یک ساعت و نیم روی اجاق بماند تا جا بیفتد. به یاد داشته باشید که میزان نمک و فلفل به ذائقه شما بستگی دارد. البته من چون فلفل رو بیشتر دوست دارم و نمک را کمتر بیشتر از فلفل استفاده کردم ولی شما می‌توانید میزان آنها را به‌دلخواه کم یا زیاد کنید.

  5. سرخ کردن شنبلیله و اضافه کردن آن به خوررشت

    در پایان پخت خورشت آلو اسفناج، یک ماهیتابه کوچک روی اجاق گذاشته و شنبلیله خشک را در کمی روغن داغ کرده و به آن اضافه کنید. خورشت را در ظرف مورد نظر ریخته و نوش جان کنید.

همچنین بخوانید: طرز تهیه خورش آلو اسفناج شمالی

از آنجای که اسفناج و بوقلمون سرشار از ویتامین های مختلف هستند شما می توانید با دانستن ذائقه کودکان خانه با کم و زیاد کردن ادویه ها به طعم مورد نظر دلبندتان برسید و همیشه بخاطر داشته باشید که غذاهای فست فودی و رستورانی به کیفیت غذای خانگی نیستند و اگر ما این واقعیت را به فرزندانمان بیاموزیم می توانیم از خیلی از مشکلات این غذاها که به علت مصرف مداوم و روزمره آنها برایمان بوجود میاید بکاهیم و هزینه ها و رنجهای وارد شده بر خانواده را کمتر کنیم به امید فردایی روشن برای همه ایرانیان.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا