خورش هاغذاهای اصلی

طرز تهیه خورش به بدون گوشت مجلسی و خوشمزه

خورش به یکی از انواع خورش های لذیذ ایرانی است که با فرا رسیدن فصل پاییز میتوانید به راحتی این خورشت را درست کنید. در تهیه این خورش معمولا از گوشت مرغ یا گوشت قرمز استفاده میشود. اما اگر به هر دلیل نمیتوانید از گوشت استفاده کنید باز هم می توانید آن را درست کنید. در ادامه طرز تهیه خورش به بدون گوشت توضیح داده شده است.

آموزش خورش به بدون گوشت

مواد مورد نیاز

بهیک عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینییک عدد
پیازیک عدد متوسط
زعفران یا رب انار به دلخواه
نمک و فلفل و زردچوبه، آبلیموبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم
آلو خورشتی(دلخواه)۵ عدد

طرز تهیه خورش هویج مجلسی با گوشت

مراحل طرز تهیه خورش به بدون گوشت

  1. مرحله اول

    یک عدد به را به خوبی بشویید و سپس پوست آن را بگیرید. به را کمی بزرگتر از اندازه حبه های قند خرد کنید. همچنین یک عدد پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی ریز خرد کنید. بعد از پوست گرفتن سیب زمینی آن را نیز به صورت مکعبی خرد کنید.

  2. مرحله دوم

    درون یک قابله کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار بدهید. پیاز را درون روغن تفت بدهید تا کمی سبک شده و تغییر رنگ بدهند. سپس به های خرد شده را اضافه کرده و به همراه پیاز خوب تفت بدهید.

  3. مرحله سوم

    وقتی به ها کمی تفت خورد، نمک، فلفل و زردچوبه را ضافه و هم بزنید. رب را اضافه کرده و تفت بدهید تا هم خامی رب گرفته شود و هم رنگ رب باز شود. سپس سیب زمینی های خرد شده را اضافه کرده و با مواد چند دقیقه زیرو رو کنید. در این مرحله به دلخواه ۵ عدد آلو خورشتی اضافه کنید.

  4. مرحله چهارم

    ۲ لیوان آب اضافه کرده و مواد را هم بزنید. درب قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کنید. اجازه بدهید با حرارت ملایم خورشت بپزد تا جا بیفتد. ۱۵ دقیقه آخر پخت کمی آبلیمو برای طعم و کمی زعفران برای عطر و رنگ بهتر اضافه کرده و جددا درب قابلمه را بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه حرارت را خاموش کنید و در ظرف مورد نظر بکشید. به همراه نان و یا در کنار برنج نوش جان کنید.
    طرز تهیه خورش به بدون گوشت

5/5 - (1 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه خورش به بدون گوشت
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا