غذاهای اصلی

طرز تهیه ریزوتو قارچ و برنج

ریزوتو قارچ نوعی غذا است که مناسب آن روزهایی است که شما به تهیه چیزی سریع ، خوش طعم و آسان نیاز دارید که می تواند بلافاصله بعد از تهیه آن سرو شود. مهمترین نکته هنگام تهیه ریزوتو تهیه هر ماده اولیه قبل از شروع پخت است زیرا ریزوتو به طور مداوم هم زدن دارد. به این ترتیب نشاسته آزاد می شود و به یک غذا آرامش دهنده خامه ای تبدیل می شود. برای داشتن عطر و طعم بیشتر می توانید آبی را که قارچ را در آن خیس کرده اید با غذا مخلوط کنید. برای آشنایی با طرز تهیه ریزوتو قارچ و برنج مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ریزوتو قارچ و برنج

مواد لازم:

1/3 فنجان قارچ خشک

4 یا 5 عدد (حدود 250 گرم) قارچ تازه خرد شده

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 عددپیاز ، خرد شده

2 حبه سیر ، خرد شده

1 و 1/2 فنجان (حدود 300 گرم) برنج

3/4 فنجان آب

4 یا 5 فنجان (حدود 1.2 لیتر) آب سبزیجات

2 قاشق غذاخوری جعفری تازه ، خرد شده

کره 2 قاشق غذاخوری

1/3 فنجان پنیر پارمزان ، رنده شده

نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده

دستور پخت:

قارچ های خشک را به مدت 10 دقیقه در آب داغ خیس کرده و خوب آبکش کنید. اندزه متوسط خرد کنید و کنار بگذارید. در یک تابه روغن را روی حرارت متوسط ​​رو به زیاد گرم کنید. پیاز و سیر را حدود 5 دقیقه بپزید تا نرم شود. قارچ های خرد شده را اضافه کنید و 5-4 دقیقه دیگر پخت را ادامه دهید تا نرم شود. برنج را اضافه کنید و 2 دقیقه دیگر با هم زدن مداوم تفت دهید.

سپس آب را اضافه کنید و بگذارید در حین هم زدن تبخیر شود. ملاقه ای از آب سبزیجات را اضافه کنید و هم بزنید تا مایع به خوبی جذب شود. به تدریج اضافه کردن مایع را ادامه دهید تا مایع به خوبی جذب شده و برنج خامه ای و نرم شود. بقیه مواد (قارچ تازه ، کره ، پارمسان ، نمک جعفری و فلفل) را اضافه کنید. هم بزنید تا کره کاملا ذوب شود. بلافاصله با پنیر پارمزان رنده شده روی آن سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا