سوپ و سالادغذاهای اصلی

طرز تهیه سالاد هندوانه و فتا با آروگولا و اسفناج به روش خانگی

سالاد ها از جمله محبوب ترین انواع پیش غذا محسوب می شوند که از نظر سلامتی بسیار مفید هستند. معمولا سالاد با استفاده از ترکیبات گیاهی و میوه ها تهیه می شود و به همین دلیل است که مصرف آن می تواند به فرد در بسیاری از موارد کمک کند. در حال حاضر انواع مختلف از سالاد وجود دارد که هر کدام از آن ها دارای ترکیبات خاص خود هستند. از جمله مهم ترین سالاد ها می توان به سالاد هندوانه و فتا اشاره کرد که بسیار پرطرفدار است. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه سالاد هندوانه و فتا آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

سالاد هندوانه و فتا

دستور تهیه سالاد هندوانه و فتا

می توان گفت که سالاد هندوانه و فتا جزو معروف ترین سالاد ها در دنیا می باشد که در تمام کشور ها سرو می شود. در تهیه این سالاد هم ترکیبات گیاهی و هم گوشتی وجود دارد و به همین دلیل است که این سالاد هندوانه می تواند به عنوان غذایی اصلی نیز سرو شود. شاید مهم ترین ماده موجود در این سالاد هندوانه باشد که خب تقریبا در 90 درصد سالاد ها وجود ندارد. همین امر نیز این سالاد را از بقیه ی سالاد ها متمایز می سازد.

غذاهای همراه

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، سالاد هندوانه و فتا چون ارزش غذایی بالایی دارد، می تواند به عنوان وعده اصلی نیز استفاده شود اما عموما از آن به عنوان یک پیش غذا همراه با وعده هایی مانند برنج ، ماکارانی و غذا های اصلی دیگر استفاده می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه سالاد هندوانه و فتا

3 قاشق غذا خوری روغن زیتون فوق العاده با کره
2 قاشق چای خوری سرکه بالزامی سفید
1/2 قاشق چای خوری نمک کوثر
2 فنجان آرگولا
2 فنجان برگ اسفناج
1 فنجان پیاز قرمز ریز خرد شده
1 فنجان گوجه فرنگی انگوری یا گیلاسی
1/2 فنجان پنیر فتا
2 فنجان تکه های هندوانه به اندازه یک اینچ

طرز تهیه سالاد هندوانه و فتا

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این سالاد خوشمزه باید انجام دهید این است که هندوانه و گوجه فرنگی های گیلاسی را به خوبی خرد کرده و سپس آنها را درون یک کاسه مناسب بریزید.

گام دوم: روغن زیتون ، سرکه بالزامیک سفید ، و نمک را در یک کاسه کوچک بریزید سپس به خوبی مخلوط کرده تا سس خوش مزه و غلیظی بدست بیاید.

گام سوم: در یک کاسه بزرگتر ، اسفناج ، پیاز و گوجه فرنگی را مخلوط کرده و با قاشق هم می زنیم تا مخلوط شوند و کنار می گذاریم.

گام چهارم: سپس وینای گرت را روی مخلوط سالاد بریزید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.

گام پنجم: در پایان نیز پنیر فتا خرد شده و هندوانه ها را اضافه می کنیم و رویش سس آماده شده را می ریزیم.

گام ششم :  آخرین کاری که باید انجام دهید این است که سالاد را کمی بچشید و سپس اگر نیاز بود، ادویه های مورد نیاز را به سالاد اضافه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا