غذاهای اصلی

طرز تهیه سیب زمینی و تخم مرغ صبحانه

طرز تهیه سیب زمینی و تخم مرغ صبحانه نوعی غذایی است که مطمئنا همه از آن لذت خواهند برد. در دستور پخت این صبحانه لذیذ از مواد ساده ای استفاده میشود که صبح ها همه در خانه دارند و می توانند صبحانه شگفت انگیزی را با آنها ایجاد کنند. میتوانید هم با سیب زمینی ساده و هم با سیب زمینی شیرین تهیه کنید که یک ترکیب عالی با نان تست میشود. برای آشنایی با این دستور پخت، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه سیب زمینی و تخم مرغ صبحانه

مواد لازم:

2 عدد سیب زمینی متوسط ​​یا بزرگ
1 عدد پیاز زرد متوسط خرد شده
4 عدد تخم مرغ کوچک
3 یا 4 حبه سیر ریز خرد شده
4 اونس (100 گرم) پنیر پیتزا
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا 1 قاشق غذاخوری کره
پیازچه تازه ، خرد شده
نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده

دستور پخت:

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد (400 درجه فارنهایت) گرم کنید. سیب زمینی ها را بشورید، آنها را با چنگال سوراخ کنید و به مدت 30-40 دقیقه در فر بپزید تا نرم شوند. در یک ماهیتابه بزرگ روغن یا کره را روی حرارت متوسط ​​رو به زیاد گرم کنید. پیاز را با سیر حدود 5 دقیقه تفت دهید تا نرم شود.

وقتی سیب زمینی ها به اندازه کافی خنک شدند، از وسط نصف کنید، داخل سیب زمینی ها را خالی کنید و تقریباً 1/4 سیب زمینی را روی پوستش باقی بگذارید. سیب زمینی خارج شده را پوره کنید سپس با پنیر رنده شده ، نمک و فلفل مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب شوند.

پوست سیب زمینی را روی سینی فر قرار دهید و آنها را با مخلوط پر کنید. مخلوط را با قاشق فشار دهید تا یک فضای خالی برای تخم مرغ ها ایجاد شود. پیازچه خرد شده را روی آنها بپاشید و روی هر سیب زمینی پر شده یک تخم مرغ بشکنید. در دمای 200 درجه سانتیگراد (400 درجه فارنهایت) به مدت 10-15 دقیقه بپزید تا تخم مرغ پخته شوند. سفیدها پخته می شوند ولی زرده ها کمی عسلی خواهند بود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا