غذاهای اصلیغذای بین الملل

طرز تهیه پارمزان بادمجان ایتالیایی (تصویری)

بادمجان از جمله غذاهای خوشمزه و پرطرفداری است که تهیه آن روش های مختلفی دارد. پارمزان بادمجان ایتالیایی از آن دست غذاهای خوشمزه بین المللی است که ایتالیایی ها با روش متفاوتی آن را درست می کنند. در ادامه این مطلب طرز تهیه پارمزان بادمجان ایتالیایی را بخوانید و طعم متفاوتی از بادمجان را امتحان کنید.

آموزش پارمزان بادمجان ایتالیایی

مواد مورد نیاز

بادمجان متوسط۳ عدد
پنیر پارمزان۱۰۰ گرم
پنیر موزارلا۱۵۰ گرم
نمک و فلفلبه میزان لازم
روغن زیتون۵ قاشق غذاخوری
برگ ریحان نصف پیمانه
پیاز خرد شده۱ عدد
سیر خرد شده۱ حبه
پوره گوجه فرنگی۸۰۰ گرم
پونه کوهی۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه بقچه بادمجان مجلسی تمام مراحل با عکس

مراحل طرز تهیه پارمزان بادمجان ایتالیایی

زمان مورد نیاز: ۲ hours و ۳۰ minutes.

  1. مرحله اول

    بادمجانها را بشویید و خشک کنید. سپس آنها را از طول نازک برش دهید.بادمجان ها را به نمک آغشته کنید و به مدت ۳۰ الی ۶۰ دقیقه استراحت بدهید تا تلخی آنها گرفته شود. بادمجان را زیر آب سرد بشویید و با دستمال کاغذی خشک کنید.
    پارمزان بادمجان ایتالیایی

  2. مرحله دوم

    با دو روش میتوانید بادمجان ها را بپزید. برای پخت با فر، فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و دو لایه کاغذ روغنی درون سینی فر قرار بدهید. بادمجان ها را به صورت یک لایه روی سینی فر بچینید و روی آنها روغن زیتون بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا قهوه ای شوند. در نیمه پخت بادمجانها را برگردانید. برای سرخ کردن میتوانید یک تابه بزرگ را روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. بادمجان ها را با روغن زیتون سرخ کنید تا قهوه ای شوند.

  3. مرحله سوم

    برای تهیه سس، یک قابلمه را با روغن زیتون گرم کنید. پیاز و سیر خرد شده را اضافه کنید، تفت دهید تا سبک شده و عطر سیر بلند شود. پوره گوجه فرنگی، برگ ریحان و پونه کوهی را اضافه کنید. ۲۰ دقیقه بجوشانید و هر از گاهی هم بزنید تا غلیظ شود. سپس نمک و فلفل بزنید. با گوشکوب برقی له کنید.

  4. مرحله چهارم

    فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگرادگرم کنید. یک ظرف پرکس انتخاب کنید. یک لایه نازک از سس گوجه فرنگی را در یک ظرف پخت بریزید. روی آن را با یک لایه بادمجان بچینید. سپس سس گوجه فرنگی، پنیر پارمزان رنده شده و موزارلای رنده شده بریزید. لایه ها را تکرار کنید تا بادمجان تمام شود و با سس، پنیر پارمزان و موزارلا تمام کنید. به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بپزید. قبل از برش دادن و سرو، بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند.

پارمزان بادمجان ایتالیایی
5/5 - (1 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه پارمزان بادمجان ایتالیایی
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا