غذاهاي درياييغذاهای اصلی

طرز تهیه پاستای میگو فلفلی تصویری

پاستا یکی از غذاهای معروف کشور ایتالیا است که در کل جهان معروف است و در انواع و شکل های مختلف تهیه می شود. که یک از آن ها پاستای میگو می باشد که بسیار خوشمزه است اگر از طرفداران غذاهای دریایی هستید توصیه می شود که این پاستا را امتحان کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه پاستای میگو فلفلی را برایتان آماده کرده ایم.

غذاهای دریایی همواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بودند چرا که هم طعم بی نظیری دارند و هم این که سرشار از خواص و ویژگی های درمانی متعدد می باشند. از جمله یکی از مهم ترین انواع این غذاهای دریایی می توان به پاستای میگو فلفلی اشاره کرد که در سراسر دنیا سرو می شود . طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. دستور تهیه این غذا بسیار ساده است و همه می توانند آن را با کم ترین امکانات آماده کنند.

میگو از جمله لاکچری ترین غذا ها به شما می روند که متاسفانه بیشتر افراد تصور می کنند که تهیه کردن آن ها کار بسیار سختی است. این در حالی است که تهیه این غذا ها نسبت به بسیاری از موارد دیگر آسان تر می باشد. از جمله یکی از بهترین نمونه های میگو ، شاه میگو می باشد که بسیار مقوی و خوشمزه است.

دستور پخت پاستای میگو فلفلی

همان طور که مشخص است، ماده اصلی برای تهیه این غدا مربوط به میگو می شود که سرشار از اسید های چرب امگا ۳ می باشد. میگو به حدی با ارزش است که کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که حتما مصرف آن را در طول هفته باید در رژیم غذایی خود جای دهید. از جمله برخی از مهم ترین خواص میگو می توان به مواردی مانند جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی ، کاهش کلسترول ، بهبود سلامت مغز ، تقویت حافظه و همچنین تقویت پوست و مو اشاره کرد.

غذاهای همراه

پاستای میگو فلفلی یک غذای کاملا سنگین به شمار می رود و به همین دلیل بهتر است که شما آن را به عنوان وعده اصلی در شام و نهار میل کنید. همچنین مصرف انواع پیش غذاهای گیاهی مانند سالاد کلم و یا بورانی همراه با این غذا توصیه می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه پاستای میگو فلفلی

پودر فلفل قرمز دودی۱ قاشق غذا خوری
پونه کوهی خشک شده۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری
پودر سیر۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱/۲ قاشق چایخوری
فلفل کاین۱/۴ تا ۱/۲ قاشق چایخوری
میگو پوست کنده۱ پوند (۴۵۰ گرم)
روغن زیتون۳ قاشق غذا خوری
کره۲ قاشق غذاخوری
قارچ خرد شده ۸ اونس ( ۲۲۵ گرم)
فلفل دلمه ای خرد شده۲ عدد
پیاز خرد شده۱ فنجان
پاستا پنه۳۴۰ گرم( ۴ فنجان پر)
گوجه کباب شده( کنسرو شده)۱۴ اونس ( ۴۰۰ گرم)
آب سبزیجات یا مرغ۱ لیتر ( ۴ فنجان )
خامه غلیظ۱/۲ فنجان
جعفری خرد شده۱/۴ فنجان

طرز تهیه میگو سرخ شده پفکی و خوشمزه با ۳ روش

طرز تهیه پاستای میگو فلفلی

طرز تهیه پاستای میگو فلفلی

  1. مخلوط کردن ادویه ها

    ابتدا در یک کاسه کوچک، پاپریکا دودی، پودر سیر، پونه کوهی، نمک، کاین و فلفل سیاه را با هم ترکیب کنید و خوب هم بزنید. برای تندی کمتر از پودر فلفل کاین کمتری استفاده کنید.

  2. تفت دادن میگو ها

    داخل یک تابه کره و ۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون را گرم کنید بعد مقداری از ادویه ترکیبی را روی میپو ها بپاشید. بعد از این که تابه داغ شد میگو ها را اضافه کنید و با هم تفت دهید. ۲ تا ۳ دقیقه برای هر طرف میگو ها یا تا زمانی که مات شوند سرخ کنید. بعد از این که میگو ها سرخ شدند از تابه خارج کنید.پاستای میگو فلفلی

  3. اضافه کردن پیاز، فلفل دلمه ای و قارچ

    کمی روغن داخل تابه بریزید بعد فلفل، قارچ و پیاز به تابه اضافه کنید. با باقیمانده مخلوط ادویه ها مزه دار کنید و حدود ۸ دقیقه بپزید تا سبزیجات نرم شوند.طرز تهیه پاستای میگو

  4. اضافه کردن پاستا، گوجه فرنگی و آب مرغ

    گوجه فرنگی کباب شده، پاستا و آب مرغ را به تابه اضافه کنید و مخلوط را به جوش بیاورید. پس از جوش آمدن، حرارت را کم کنید، روی آن را بپوشانید و ۱۲ تا ۱۴ دقیقه بپزید تا پاستا پخته شود.طرز تهیه پاستای میگو فلفلی

  5. اضافه کردن خامه و جعفری خرد شده

    درب را بردارید، خامه را اضافه کنید و هم بزنید بعد اجازه دهید ۱ تا ۲ دقیقه دیگر بپزید. در این مرحله سس باید کمی غلیظ شود و روی رشته ها را بپوشاند. در آخر جعفری را اضافه کنید. سپس در ظرف مورد نظر سرو کنید و در صورت تمایل، با جعفری خرد شده و لیموی اضافی تزئین کنید.پاستای میگو فلفلی

طرز تهیه پاستای میگو فلفلی

5/5 - (1 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه پاستای میگو فلفلی
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
31star1star1stargraygray Based on 2 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا