غذاهای اصلی

طرز تهیه پیراشکی اسفناج در فر مرحله به مرحله

پیراشکی اسفناج یکی از انواع پیراشکی هایی است که میتوانید به راحتی در منزل درست کنید. شما میتوانید برای از مواد متنوعی برای مواد داخلی پیراشکی استفاده کنید. همچنین میتوانید از خمیر های آماده نیز استفاده کنید. در ادامه این پست طرز تهیه پیراشکی اسفناج در فر با خمیر خانگی توضیح داده شده است.

آموزش پیراشکی اسفناج در فر

مواد مورد نیاز

مواد مورد نیاز برای خمیرمقدار مواد
ماست۱۲۰ گرم
روغن زیتون۵۰ میلی لیتر
آرد ۱۲۵ گرم
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
مواد مورد نیاز برای فیلینگمقدار مواد
سیب زمینی متوسط۲ عدد
روغن زیتون۳-۴ قاشق غذاخوری
پیاز خرد شده۱ عدد
۳۰ گرم اسفناج، خرد شده۲۰۰ گرم

طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی

مراحل طرز تهیه پیراشکی اسفناج در فر

زمان مورد نیاز: ۱ ساعت و ۱۵ minutes.

  1. مرحله اول

    برای تهیه خمیر پیراشکی، ماست، روغن و ½ قاشق چایخوری نمک را درون ظرفی مخلوط کنید. در یک کاسه جداگانه آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید.

  2. مرحله دوم

    مواد خشک را روی ترکیب ماست . روغن الک کنید و با یک لیسک هم بزنید تا خمیر به دست آید. روی آن را بپوشانید و به مدت ۳۰ دقیقه کنار بگذارید.

  3. مرحله سوم

    در همین فاصله، سیب زمینی ها را به مدت ۱۰-۱۲ دقیقه بجوشانید تا وقتی با چنگال داخل آنها بزنید نرم باشد. سیب زمینی های پخته شده را آبکش کنید و پوست آنها را بگیرید. سپس آنها را له کنید تا یکدست شود.

  4. مرحله چهارم

    ۱ قاشق غذاخوری روغن را در یک ماهیتابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. پیاز را نگینی خرد کرده و اضافه کنید. ۲ دقیقه تفت دهید. اسفناج خرد شده و ½ قاشق چایخوری نمک و فلفل را اضافه کنید. حرارت دهید و هم بزنید تا اسفناج پخته شود. سپس پوره سیب زمینی را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شود.

  5. مرحله پنجم

    روی سطح کار خود را آرد پاشی کنید و خمیر را روی آن قرار بدهید. کمی ورز بدهید و سپس خمیر را به ۸ قسمت یکسان تقسیم کنید. هر قسمت را چونه بگیرید و با وردنه به قطر ۱۰ الی ۱۲ سانتی متر باز کنید. ۲ قاشق غذاخوری از مواد را در مرکز هر کدام قرار بدهید. از وسط تا کنید. سپس با انگشتان خود لبه ها را به هم بچسبانید. سپس می توانید آنها را بافته یا با استفاده از چنگال فشار دهید.

  6. مرحله ششم

    یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق شیر هم بزنید تا باهم ترکیب شوند. سپس روی پیراشکی با فرچه بمالید و در صورت تمایل روی آن کنجد بپاشید. فر را از قبل گرم کنید و پیراشکی را درون سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده اید بچینید. سینی را به مدت ۳۰ دقیقه درون فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار بدهید.
    همچنین میتوانید دو طرف پیراشکی را درون روغن سرخ کنید.
    طرز تهیه پیراشکی اسفناج در فر

به این مطلب امتیاز دهید
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه پیراشکی اسفناج در فر
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا