آموزش تزیین کیک | شیرینی | دسرانواع دسرتازه های آموزش شیرینی پزیغذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه کارامل نمکی خوشمزه

سلام به دوستداران آشپزی و انواع شیرینی. امروز شما را با طرز تهیه کارامل نمکی خوشمزه آشنا میکنیم. شما میتوانید این کارامل ها را بخورید و یا برای تزئین روی کیک و شیرینی نیز استفاده کنید. به روشی بسیار ساده تهیه میشوند ولی باید مواظب باشید چون کار با شکر کمی مشکل است و اگر مواظب نباشید میتوانید دست خود را بسوزانید. برای آشنایی با این دستور مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه کارامل نمکی خوشمزه

طرز تهیه کارامل نمکی خوشمزه

مواد لازم:

70 گرم کره بدون نمک ، به علاوه مقدار اضافی برای چرب کردن
خامه دوبل 200 میلی لیتری
1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل
150 گرم شکر دانه ریز طلایی
شربت افرا 150 گرمی
1 قاشق چایخوری نمک دریایی دانه درشت
روغن بدون طعم ، برای چاقو

دماسنج قند یا کاوشگر دیجیتال

دستور پخت:

کف و کناره های قالب 20 در 30 سانتیمتر را کره زده و با کاغذ روغنی بپوشانید. خامه را به همراه کره و وانیل در قابلمه بریزید و سپس روی حرارت قرار دهید. ظرف را بچرخانید تا کره ذوب شود ، سپس آن را از روی حرارت بردارید.

در یک ظرف جداگانه ، شکر و شربت افرا را با هم ذوب کنید ، گاهی اوقات هم بزنید. بعد از حل شدن شکر ، آن را به جوش آورده و بپزید تا دما روی دمای 155 درجه سانتیگراد برسد. آن را از روی حرارت برداشته و به سرعت مخلوط خامه را اضافه کنید و هم بزنید. به حرارت برگردانید و تا زمانی که مخلوط به 127 درجه سانتیگراد برسد ، دائماً مرتب هم بزنید تا خراب نشود.

کارامل را درون قالب ریخته و کج کنید تا به گوشه ها برسد. بگذارید به مدت 15 دقیقه خودش را بگیرد و نمک را رویش بپاشید. بگذارید در دمای اتاق کاملاً خنک شود (ترجیحاً یک شب). با استفاده از یک چاقوی بسیار تیز و کمی روغن کاری شده به صورت مربع بریده و سپس میتوانید هر کدام را در پلاستیک بپیچید.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا