انواع کباب و انواع کوفتهتازه های آموزش انواع غذاهاغذاهای اصلیغذاهای گوشتی

طرز تهیه کباب کوبیده سنتی

سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با طرز تهیه و دستور پخت کباب کوبیده آشنا میکنیم. کباب کوبیده یکی غذا های سنتی و قدیمی و همچنین محبوب ترین کباب در ایران میباشد که طرفداران بسیاری دارد. این کباب با گوشت چرخ کرده گاو تهیه میشود که با پیاز، نمک و فلفل و زعفران طعم دار میشود. میتوانید این کباب لذیذ را همراه با برنج و یا با نان سرو کنید. برای آشنایی با طرز تهیه این غذا، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

کباب کوبیده

طرز تهیه و دستور پخت کباب کوبیده یک غذای سنتی ایرانی

مواد لازم: 

3 پوند (1360 گرم) گوشت گاو
2 عدد پیاز کوچک
1 قاشق غذاخوری (تقریبا) نمک
1 قاشق چایخوری (تقریبا) پودر فلفل سیاه
1 قاشق چایخوری زردچوبه
1 قاشق چایخوری (تقریبا) پودر سماق
1/4 قاشق چایخوری زعفران

دستور پخت:

زعفران را به مدت 10 دقیقه خیس کنید. پیازها را رنده کرده و آب اضافه آن را بگیرید. پیاز رنده شده را با گوشت گاو چرخ شده در یک کاسه بزرگ ترکیب کنید. نمک ، پودر فلفل سیاه ، زردچوبه و سماق آسیاب شده را به کاسه اضافه کنید (پس از افزودن هر ماده مخلوط را کاملا ورز دهید).

2 تا 3 قاشق چایخوری از زعفران خیس خورده را به کاسه اضافه کنید. به مدت 7 دقیقه ورز دهید. سپس کاسه را با درپوش یا پلاستیک بپوشانید. مخلوط گوشت گاو را در یخچال نگه دارید تا به مدت 8 تا 12 ساعت طعم دار شود.

توجه: برای گرفتن نتیجه بهتر از سیخ کوبیده برای کباب کردن کباب ها استفاده کنید (سیخ های کوبیده بلند و صاف و پهن تر از سیخ های معمولی هستند).

یک مشت مخلوط گوشت گاو را روی سیخ قرار دهید و مانند عکس صاف کنید. کباب ها را روی گریل یا منقل کباب کنید. کباب ها را اغلب بچرخانید تا از سوختن جلوگیری شود. چند گوجه و فلفل را کباب کنید تا در کنار غذا سرو شود. کباب را می توانید با برنج سرو کنید.

3.6/5 - (23 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا