انواع بستنیغذاهای اصلی

طرز تهیه ی بستنی با طعم لیمو

بستنی لیمو، با پوست رنده شده ی لیمو و آب لیمو تازه پر شده است. مانند نسخه بستنی لیموناد است. هیچ چیز پر طراوت تر و انرژی زا تر از این نیست! دوستداران لیمو عاشق این بستنی خواهند شد! زمانی که میخواهید بستنی را تهیه کنید، باید به نوع لیمو مورد استفاده اهمیت بدهید. باید از لیمو های تازه و ارگانیک استفاده کنید تا طعم بستنی حفظ شود. بنابراین اگر قصد تهیه بستنی با طعم لیمو را دارید، سعی کنید لیموهای خوب و ارگانیک که بوی بهتری نیز دارد استفاده کنید. برای آشنایی با طرز تهیه ی این بستنی لذیذ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

بستنی با طعم لیمو یکی از انرژی زا ترین و محبوب ترین نوع و طعم بستنی است. در این بستنی از آبلیمو و پوست رنده شده ی لیمو استفاده شده است.

طرز تهیه ی بستنی با طعم لیمو

مواد لازم:

2 فنجان خامه شیرین سنگین

1 فنجان خامه { مخلوط خامه ی سبک و خامه ی سنگین }

1 و 1/8 فنجان شکر سفید

3 قاشق غذاخوری پوست لیمو رنده شده

5 زرده تخم مرغ

3/4 فنجان آب لیمو تازه

گام اول: خامه سنگین ، مخلوط خامه ی سبک و سنگین ، شکر و پوست لیمو را در یک قابلمه ترکیب کنید. روی حرارت کم بجوشانید تا زمانی که شکر حل شود، 5 دقیقه بجوشانید و هم بزنید. سپس از روی حرارت بردارید. قابلمه را بپوشانید و بگذارید 10 دقیقه کنار بماند شود.

گام دوم: بعد از 10 دقیقه، دوباره قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید. زرده های تخم مرغ را در یک کاسه بزنید. به تدریج یک فنجان مخلوط کرم گرم را درون تخم مرغ ها بریزید، هر چند قاشق غذا خوری یکبار هم بزنید. این کمک خواهد کرد تا دمای تخم مرغ ها با دما مخلوط به تدریج یکسان شود.

گام سوم: مخلوط تخم مرغ را دوباره داخل مخلوط خامه داخل قابلمه بریزید. روی حرارت کم بپزید وهم بزنید تا زمانی که مخلوط به پشت قاشق بچسبد. حدود 5 تا 10 دقیقه بپزید. به یک کاسه ی بزرگ انتقال دهید و رویش را بپوشانید. در طول شب در فریزر قرار دهید.

گام چهارم: آب لیمو را درون مخلوط بستنی سرد بریزید. سپس به دستگاه بستنی ساز منتقل کنید و باتوجه به دفترچه ی راهنما فریز کنید. بستنی را به یک ظرف در دار منتقل کنید و به مدت 4 ساعت فریز کنید تا قبل از سرو طعم دار شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا