شکلاتغذاهای اصلی

طرز تهیه ی تخته شکلات تلخ نارگیلی

اگر آنقدر وقت نداری که در آشپزخانه صرف کنید اسنکی لذیذ و خوشمزه که کاملاً برای روزهای عید مناسب است را برای شما در نظر گرفتیم. بنابراین می خواهیم به شما یک دستور سالم و خوشمزه و ساده را آموزش دهیم و آن تخته شکلات تلخ نارگیلی میباشد. قشنگی این شیرینی شکلاتی در این است که همش از شکلات تلخ، فندق و یک نوع میوه خشک شده تشکیل شده همینطور که میبینید در این دستور غذا از هیچ نوع آرد و شکری استفاده نمی شود. قبل از اینکه شروع کنیم یک قالب فر را با کاغذ مخصوص بپوشانید تا بعدا مشکلی پیش نیاید. برای آشنایی با این دستور پخت، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی تخته شکلات تلخ نارگیلی

طرز تهیه ی تخته شکلات تلخ نارگیلی

مواد لازم:

شکلات تلخ

زغال اخته خشک شده

نارگیل رنده شده

فندق

گام اول:

شما می توانید از هر نوع شکلاتی که دوست دارید استفاده کنید. شکلاتی که ما در این دستور پخت استفاده کرده‌ایم از نوع تخت ای تلخ 72 درصد می‌باشد. به شما نشان خواهیم داد که برای آب کردن شکلات راههای مختلفی وجود دارد حتی از آنی که فکر می کنی راحت تر است چون می توانید شکلاتتان را در مایکروویو آب کنید .

گام دوم:

بنابراین تا زمانی که شما مشکلی با استفاده کردن از مایکروویو ندارید، می‌توانیم شکلاتتان را در یک ظرف شیشه ای درون آن بگذارید فقط کافی است که این کار را به مدت یک دقیقه انجام دهید، بعدش شکلاتتان را از مایکروویو بیرون آورید و کمی با یک قاشق برای تقریبا ۲۰ تا ۳۰ ثانیه هم بزنید تا اینکه کاملاً نرم و یکدست شود. ولی اگر با مایکروویو و چیزهایی از این قبیل سروکار ندارید می توانید از روش دیگر استفاده کنید و توسط دو تا ظرف آن را روی اجاق گاز قرار دهید و سپس آب کنید. (بن ماری)

گام چهارم:

سپس یک چهارم فنجان فندق شور بو داده اضافه کنید. می‌توانید فندق هایتان را کمی ریز خورد کنید یا اگر دوست دارید درشت خرد کنید. اکنون فندق ها و شکلات تان را با یکدیگر مخلوط کنید. بعد مخلوط شکلات و فندق را بر روی قالبی که از قبل با کاغذ مخصوص یا کاغذ روغنی پوشانده ایم می ریزیم. یواش یواش. سعی کنید که با پشت قاشق روی قالب مخلوط شکلات و فندق را در قالب پخش کنید تا جایی که کاملا صاف شود.

گام پنجم:

تقریباً ضخامتی به اندازه یک چهارم اینچ داشته باشید می توانید روی شکلات تان را با هر نوع موادی که دوست دارید تزیین و پر کنید. ما در این دستور پخت از زغال اخته خشک شده و نارگیل رنده شده استفاده کرده ایم. مواد را برای حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار دهید سپس از کاغذ روغنی جدا کرده و به اندازه دلخواه تکه تکه کنید. لذت ببرید.

3.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا