انواع پیش‌غذاانواع سوپسوپ و سالادغذاهای اصلی

طرز تهیه ی سوپ سیب زمینی و عدس

یک سوپ سریع، آسان، مغذی و خوشبو، این سوپ سیب زمینی شیرین و عدس قرمز به تازگی با عدس، فلفل و ادویه جات محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. مناسب برای گرم کردن شما در یک روز سرد زمستانی. این سوپ همچنین گیاهی ، بدون گلوتن و لبنیات است که مناسب گیاهخواران میباشد. در تهیه ی این سوپ از سیب زمینی شیرین، فلفل، جعفری، هویج، پیاز و عدس قرمز استفاده شده است. شما میتوانید این سوپ را تهیه و در کنار خانواده و دوستان خود در یک روز سرد، لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه ی سوپ سیب زمینی و عدس مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی سوپ سیب زمینی و عدس

طرز تهیه ی سوپ سیب زمینی و عدس

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
1 عدد پیاز
1 عدد سیب زمینی شیرین متوسط ​​را به مکعب های 1 سانتی متر خرد کنید
3 عدد هویج متوسط ​​را به مکعب های 1 سانتی متر برش دهید
2 دسته کوچک جعفری برش داده شده به مکعبهای 1 سانتی متر
2 عدد فلفل دلمه ای (1 عدد قرمز و 1 عدد زرد) مکعبی خرد شده
2 حبه سیر خرد شده یا رنده شده
زنجبیل 3 سانتی متر رنده شده
1 قاشق چایخوری پودر چیلی
200 گرم عدس قرمز
2 لیتر عصاره ی سبزیجات گرم یا عصاره مرغ یا آب
نمک و فلفل

دستور پخت:

گام اول: روغن زیتون و پیاز را در یک قابلمه بزرگ قرار دهید. پیازها را به مدت 5 دقیقه روی حرارت کم سرخ کنید تا نرم شوند اما قهوه ای نباشند. گهگاهی هم بزنید. گرما را روی متوسط ​قرار دهید و سیب زمینی شیرین، هویج، جعفری و فلفل ها را اضافه کرده و به مدت 3 دقیقه دیگر سرخ کنید و مرتباً هم بزنید.

گام دوم: زنجبیل، سیر و فلفل را اضافه کرده و به مدت 2 دقیقه دیگر سرخ کنید. عدس، عصاره و چند عدد دانه فلفل سیاه را اضافه کنید، به علاوه مقداری نمک در صورت لزوم (فهمیدم که معمولاً عصاره به اندازه کافی شور است). سپس به جوش بیاورید. و بگذارید بپزد.

گام سوم: به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی که همه سبزیجات نرم شوند، بپزید. گاهی اوقات هم بزنید تا از چسبیدن و ته گرفتن جلوگیری کنید. سوپ را در مخلوط کنید و ببنید اگر خیلی غلیظ بود، کمی آب جوش اضافه کنید. با تکه های نان سرو کنید.

4/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا