انواع سوپغذاهای اصلی

طرز تهیه ی سوپ هویج و پنیر پارمزان

سلام به دوستداران آشپزی و انواع سوپ. امروز شما را با طرز تهیه ی سوپ هویج و پنیر پارمزان آشنا میکنیم. از جایی بسیاری از مردم سوپ را در رژیم غذایی خود قرار میدهند، به شما توصیه میکنیم که این سوپ را در نظر نگیرید. چون این سوپ دارای پنیر میباشد و برای رژیپ غذایی مفید نیست. شما میتوانید از این سوپ، در هوای سرد و زمستانی و در کنار خانواده و عزیزانتان لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی این سوپ بسیار لذیذ و خوشمزه، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی سوپ هویج و پنیر پارمزان به ساده ترین روش

طرز تهیه ی سوپ هویج و پنیر پارمزان

مواد لازم:

1/4 فنجان پنیر پارمزان، رنده شده

3/3 فنجان هویج درشت خرد شده

2 و 1/2 فنجان عصاره ی مرغ بدون نمک

2 فنجان آب

1 قاشق چایخوری آب

2 فنجان تره فرنگی درشت خرد شده، قسمتهای سفید و سبز روشن را فقط خرد کنید(حدود 2 عدد بزرگ)

1/4 قاشق چای خوری نمک دانه درشت

1/4 قاشق چای خوری فلفل

1/8 قاشق چای خوری جوز هندی

3 قاشق غذاخوری خامه ترش

1 قاشق غذاخوری پیازچه تازه خرد شده

دستور پخت:

گام اول: فر را از قبل تا 350 درجه گرم کنید. 2 قاشق چایخوری پنیر را به طور مساوی روی صفحه پخت ورقه ای یا کاغذ روغنی بریزید. این کار را 5 بار تکرار کنید، به مدت 8 دقیقه یا تا زمانی که طلایی شوند در دمای 350 درجه بپزد. سینی پخت را از فر خارج کنید. با دقت پنیر را از سینی با یک کاردک بلند کنید و روی یک قفسه سیمی قرار دهید. پنیر کاملا خنک کنید.

گام دوم: هویج ، عصاره ی مرغ ، 2 فنجان آب و تره فرنگی را در یک قابلمه ترکیب کنید. به جوش بیاورید. به طور کامل در قابلمه را نگذارید، حرارت را کاهش داده و بگذارید 30 دقیقه بجوشد. قبلمه را از روی حرارت برداشته و بگذارید 10 دقیقه بماند تا کمی خنک شود.

گام سوم: نیمی از مخلوط هویج را در مخلوط کن قرار دهید. قطعه مرکزی درب مخلوط کن را جدا کنید (برای جلوگیری از فرار بخار). درب مخلوط کن را بگذارید. یک حوله یا دستمال تمیز را روی در مخلوط کن قرار دهید (برای جلوگیری از پاشیدگی). مخلوط کنید تا یکدست شود. یک کاسه ی بزرگ برداشته و مخلوط را با استفاده از الک، صاف کنید. مواد باقی مانده در الک را دور بندازید.

گام چهارم: همین روش را با مخلوط هویج باقی مانده تکرار کنید. سپس نمک ، فلفل و جوز هندی را اضافه کرده و هم بزنید.1 قاشق چایخوری آب باقی مانده، خامه ی ترش و پیازچه را در یک کاسه ترکیب کنید. در هر 6 کاسه حدود 1 فنجان سوپ قرار دهید. روی هر کاسه را با 1 قاشق چایخوری مخلوط خامه ی ترش و 1 ورق پنیر تزئین کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا