انواع دسرغذاهای اصلی

طرز تهیه ی شله زرد خانگی

تاریخچه این دسر سنتی { طرز تهیه ی شله زرد } زیبا و بسیار لذیذ به چند صد سال پیش برمی گردد ، زمانی که فقط در مناسبت های خاص مانند سال نو پارس سرو شده است. امروزه این یک دسر های رایج در ایران است ، اما هنوز هم مردم تمایل دارند که آن را در برنامه های ویژه تهیه کنند و آن را با دوستان یا خانواده به اشتراک میگذارند. همچنین این دسر را به عنوان نذری نیز به اشتراک میگذارند. برای آشنایی با دستور پخت این دسر لذیذ ما را همراهی کنید.

شله زرد یکی از محبوب ترین دسر های سنتی ایرانی.

طرز تهیه ی شله زرد

مواد لازم:

1 فنجان برنج سفید

2 فنجان شکر سفید

¼ لیوان کره

2 قاشق چایخوری پودر زعفران

3 فنجان آب

¼ لیوان خلال بادام

½ لیوان گلاب

1 قاشق چای خوری پودرزمین هل

2 قاشق چای خوری پودر دارچین

گام اول: برنج را با آب خنک بشویید بعد برنج و 2 فنجان آب را درون یک کاسه بریزید. بعد از چند دقیقه، برنج خیس شده را آبکش کنید و در یک قابلمه بزرگ قرار دهید. 3 فنجان آب اضافه کنید ، روی حرارت متوسط رو به بالا ​​به جوش بیاورید ، سپس حرارت را کاهش داده و روی حرارت کم بپزید تا زمانی که برنج نرم شود ، گاهی اوقات هم بزنید. اگر احتیاج دارید، آب بیشتری اضافه کنید .

گام دوم: شکر را به برنج اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً حل شود و حتما هر چند وقت یکبار برنج را هم بزنید تا به کف قابلمه نچسبد. 5 قاشق غذاخوری آب گرم را به پودر زعفران اضافه کنید. بگذارید در حالی که برنج می پزد، دم بکشد.

گام دوم: کره ، پودر هل ، گلاب و زعفران را به برنج اضافه کنید. سپس روی حرارت کم به پختن ادامه دهید تا خشک شود ولی نه به طور کامل. پنج دقیقه قبل از سرو آن خلال بادام اضافه کنید. آن را در کاسه های کوچک قرار دهید. با دارچین و بادام خرد شده یا پسته تزیین کنید. بگذارید قبل از سرو خنک شود و یا اگر دوست دارید، گرم سرو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا