خوراک سادهغذاهای اصلی

طرز تهیه ی شیرینی پفکی پنیری

سلام به دوستداران آشپزی. امروزشما را با طرز تهیه ی شیرینی پفکی پنیری یک شیرینی متفاوت آشنا میکنیم. که یک نوع غذا نیز محسوب میشود. در دستور پخت این شیرینی، از پنیر برای، مربا زرد آلو و کرنبری استفاده شده است که شما میتوانید بجای کرنبری، از کشمش نیز استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با این دستور پخت، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی شیرینی پفکی پنیری

طرز تهیه ی شیرینی پنیری پفکی

70 گرم مربای زردآلو

60 گرم کرنبری یا کشمش

25 گرم گردو بو داده

خمیر

1 عدد تخم مرغ

دستور پخت:

گام اول: ۷۰ گرم مربای زردآلو که تقریباً یک چهارم فنجان می‌شود را داخل یک ظرف می ریزیم. ۶۰ گرم یا یک سوم لیوان کرمبری های خشک شده اضافه می کنیم و یا از کشمش استفاده می کنیم. ۲۵ گرم یا یک چهارم لیوان گردوی بو داد ضافه می کنیم. سپس مواد را با یکدیگر مخلوط می کنیم.

گام دوم: خمیر ورقه ای را روی یک صفحه صاف پخش میکنیم. سپس با رولر، از وسط نصفش میکنیم. گوشه های هر قسمت را دایره وار می‌بریم. نصف موادی که درست کردیم را در وسط هر خمیر میریزیم و بعد یک عدد تخم مرغ زده شده را با برس کیک پزی اطراف خمیر می مالیم.

گام سوم: هر دو خمیر این کار را انجام می‌دهیم. سپس پنیر ها را روی مواد می گذاریم. خمیر ها را روی هم می چسبانیم و محکم فشار میدهیم تا باز نشوند. خمیر ها را روی سینی فر قرار می دهیم به حالتی که کف خمیر رو به بالا باشد. از اضافه های خمیر که بریده بودیم برای تزئین استفاده می کنیم. شکلهایی شبیه برگ از توی آنها در می آوریم و با نوک چاقو خط های شبیه خطوط برگ روی آنها می گذاریم.

گام چهارم: سپس تمام سطح خمیر نان را با تخم مرغ آغشته میکنیم و همه جایش را پر می کنیم. اکنون برگ هایی را که درست کردیم را برای تزیین روی خمیرهایمان می‌چینیم و سپس با برس تخم مرغی، روی برگها را تخم مرغ میزنیم. سینی فر را به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه در درجه حرارت ۴۲۵ درجه فارنهایت یا ۲۲۰ درجه سانتیگراد می پزیم تا زمانی که طلایی شوند. می توانید در کنار این پنیر پفکی، از بیسکویت کراکر های ترد نیز استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا