خوراک مرغ و پرندهغذاهای اصلیغذاهای فست فود

طرز تهیه ی مرغ سوخاری

سلامی دوباره به دوستداران آشپزی.ما امروز شما را با طرز تهیه ی مرغ سوخاری همراه میکنیم.این غذا،در رستوران های فست فود،یکی از پر فروش ترین غذا هاست.مرغ سوخاری به قدری محبوب است که آشپزان آن را به عنوان یک غذا ی خیابانی نیز به فروش میرسانند تا مردم در هر لحظه از آن لذت ببرند.طرز تهیه ی مرغ سوخاری بسیار ساده و راحت است.این غذا به زمان زیادی برای پخت نیاز ندارد پس میتوانید به راحتی در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه ی مرغ سوخاری

مرغ سوخاری یک غذا رستورانی است که محبوبیت بسیاری دارد.طرز تهیه ی مرغ سوخاری بسیار داده و راحت است که میتوانید در منزل تهیه کنید.این غذا به مواد خاصی نیاز ندارد.فقط مرغ و موادی که در متن زیر ارایه شده است.در این پخش ما طرز تهیه این غذا لذیذ و خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.اگر به این غذا علاقه داری مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

مواد لازم:

+ 8 ران مرغ بدون پوست

+ روغن آفتابگردان برای سرخ کردن

+ 2 قاشق غذاخوری پاپریکا

+ 2 قاشق چای خوری سیر رنده شده

+ 1 قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز

+1 قاشق چای خوری فلفل سیاه

+ ½ قاشق چای خوری پونه کوهی خشک

+ 1 عدد عصاره مرغ

+ 500 میلی لیتر شیر

+ 1 عدد تخم مرغ

+ 100 گرم مخلوط آرد و بیکینگ پودر

+ 100 گرم آرد ذرت

+ 2 قاشق چای خوری سرکه سفید

+ ¼ قاشق چای خوری زردچوبه

دستور پخت:

گام اول: برای تهیه مخلوط ادویه ، تمام مواد را با هم مخلوط کنید. شیر را با سرکه ، تخم مرغ ، یک قاشق چای خوری نمک و بقیه ی ادویه جات در یک کاسه یا یک ظرف پلاستیکی مخلوط کنید تا به خوبی مخلوط شوند.ران مرغ را به ماریناد منتقل [مخلوط مایع] کنید ، سپس به مدت 4 ساعت یا یک شب روی مایع ماریناد را بپوشانید و بگذاری مرغ طعم دار شود.

گام دوم: این پوشش را با ترکیب آرد و زردچوبه با بیشتر مخلوط ادویه باقیمانده (ذخیره 1 قاشق غذاخوری) و نمک درست کنید.بهد از چهار ساعت یا یک شب،ران های مرغ را از مواد ماریناد بیرون آورید.

گام سوم: یک به یک ، هر ران را در آرد آغشته کنید ، سپس در ماریناد رزرو شده غوطه ور کنید ، سپس دوباره به آرد آغشته کنید، تا آنجا که می توانید برای پوشاندن فشار دهید تا به خوبی با آرد پوشیده شود.رانهای روکش شده را به یک بشقاب یا سینی بزرگ منتقل کنید.

روش پخت کامل

گام چهارم به اندازه 10 سانتی متر روغن را در یک قابلمه یا سرخ کن گرم کنید تا به 175 درجه برسد.دو یا سه ران را به طور هم زمان به داخل روغن بیندازید و به مدت 3 دقیقه سرخ کنید و مطمئن شوید دما از160 درجه پایین نمی آید (باید در حدود 170 درجه سانتیگراد بماند).

گام پنجم: ران ها را بچرخانید ، سپس 2-3 دقیقه دیگر سرخ کنید تا از هر دو طرف تا رنگ آن طلایی و ترد شود. مرغ را بیرون آورده و به سینی با کاغذ آشپزخانه منتقل کنید تا روغن اضافی گرفته شود، سپس روی یک قفسه قرار دهید و در حالی که رانهای باقی مانده را سرخ می کنید.

گام چهارم: وقتی همه مرغ سرخ شد،روش نمک بریزید.شما میتوانید از سس و یا ترشی جات مورد علاقه خود نیز استفاده کنید.

4.7/5 - (44 امتیاز)

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا