انواع دسرغذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی پای سیب

سلام به دوستداران آشپزی و انواع دسر. امروز شما را با طرز تهیه ی پای سیب آشنا میکنیم. پای سیب یکی از محبوب ترین دسر پخت پای آمریکایی میباشد که در سراسر جهان طرفدار دارد. طرز تهیه ی این دسر بسیار آسان میباشد و طعم بی نظیری دارد. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی این دسر لذیذ و خوشمزه، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی پای سیب

طرز تهیه ی پای سیب

مواد لازم:

1/2 فنجان شکر سفید
1/2 فنجان شکر قهوه ای
3 قاشق غذاخوری آرد چند منظوره
1 قاشق چای خوری پودر دارچین
1/4 قاشق چایخوری پودر زنجبیل
1/4 قاشق چای خوری پودر جوز هندی
6 تا 7 فنجان سیب های ترش خرد شده
1 قاشق غذاخوری آب لیمو
شیرینی (خمیر) پای 9 اینچ
1 قاشق غذاخوری کره
1 عدد سفیده تخم مرغ
شکر اضافی

گام اول: در یک کاسه کوچک، شکر سفید و قهوه ای، آرد و ادویه ها را با هم مخلوط کنید. سپس کنار بگذارید. در یک کاسه بزرگ، سیب ها را با آب لیمو مخلوط کنید. مخلوط شکر را اضافه کنید و با یکدیکر به خوبی مخلوط کنید. کف یک قالب کیک 9 اینچی را با خمیر پای بپوشانید و دور قالب را با خمیر شکل دهید.

گام دوم: داخل خمیر را با مخلوط سیب پر کنید سپس کره را رویش بریزید. خمیر باقیمانده را روی سیب ها پهن کنید تا در قسمت بالای پای قرار گیرد. لبه ها را به هم فشار دهید تا به هم بچسبند. روی خمیر را با توجه به تزئین خود برش دهید. سفیده تخم مرغ را تا زمانی که کف کند هم بزنید و بعد روی خمیر را برس بزنید.

گام سوم: سپس روی شکر بپاشید. لبه ها را با فویل بپوشانید. به مدت 25 دقیقه در دمای 375 درجه فارنهایت بپزید. فویل را برداشته تا پوسته قهوه ای طلایی شود. برای 20-25 دقیقه دیگر بپزید. سپس روی یک قفسه ی سیمی خنک کنید.

4.9/5 - (30 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا