انواع دسرغذاهای اصلی

طرز تهیه ی پودینگ لیمو

سلام به دوستداران آشپزی و انواع دسر های لذیذ و خوشمزه. اموز شما را با یک دسر بسیار لذیذ آشنا میکنیم که محبوبیت و طرفداران بسیاری دارد. این دسر پودینگ لیمو نام دارد. پودینگ، انواع مختلفی دارد ولی ما ما امروز شما را با نوع لیمویی آن آشنا میکنیم که به دلیل داشتن لیمو، طعم و مزه ی خاصی به دسر داده است. برای آشنایی بیشتر با این دسر محبوب، آسان و راحت مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی پودینگ لیمو

طرز تهیه ی پودینگ لیمو

مواد لازم:

۵۰ گرم کره

۱۰۰ گرم پودر شکر

یک عدد لیموترش تازه

۲ عدد تخم مرغ متوسط

۵۰ گرم آرد مخمر دار الک شده

۳۰ میلی لیتر شیر

گام اول: فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. سپس داخل یک ظرف نسوز گرد را خوب چرب کنید. پوست لیمو ترش تازه را رنده کرده و آب آن را نیز بگیرید. کره و پودر شکر را در یک کاسه ریخته و با همزن برقی آن را خوب هم بزنید تا مایه صاف و یکدست شود و به ظاهر پفکی به نظر آید. سپس پوست رنده شده لیموترش را به مایع اضافه کنید.

گام دوم: زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کرده و یکی از زرده ها را به مایع بیفزایید و هم بزنید. آرد را به مایع اضافه کرده و هم بزنید. سپس شیر و آب لیمو را بیفزایید. سفیده های تخم مرغ را در یک کاسه ریخته و با همزن آنقدر مخلوط کنید تا کف کند و از کاسه بیرون نریزد.

گام سوم: سفیده ها را به مایع اضافه کرد و آرام هم بزنید. داخل سینی فر را از آب گرم پر کنید و ظرف نسوز را داخل آن قرار دهید به طوری که آب تا نیمه های اطراف ظرف نسوز را در بر گیرد. سپس مایه را داخل ظرف نسوز ریخته و سینی را به مدت ۴۰ الی ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید تا پودینگ پف کرده و طلایی رنگ شود. دسر را از فر بیرون آورده و کمی پودر شکر روی آن بریزید سپس سرو کنید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا