انواع خوراک مرغخوراک مرغ و پرندهغذاهای اصلی

طرز تهیه ی کاری ماهی

سلام به دوستداران آشپزی و غذاهای دریایی. امروز شما را با یکی دیگر از لذیذترین و خوشمزه ترین غذاهای دریایی که اصلیتی هندی دارد، آشنا می کنیم. و آن طرز تهیه ی کاری ماهی می‌باشد. این غذا همان طور که می دانید از ماهی، فلفل و ادویه های مختلف و جعفری تهیه می شود، که همین ادویه ها باعث شده است که غذای ما طعمی بهتر و لذیذتر ای پیدا کند. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که شما می توانید این غذا را همراه برنج نیز سرو کنید و در کنار دوستان و خانواده تان از آن لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با دستور پخت این غذای لذیذ و تند مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کاری ماهی یک غذای هندی به روش خانگی

طرز تهیه ی کاری ماهی

مواد لازم:

1عدد ماهی سفید آزاد

سیر کوبیده 5 حبه

۱ قاشق چای خوری بادیان کوبیده

سه عدد پیاز متوسط خرد شده

یک دوم قاشق چای خوری فلفل قرمز

۲ عدد فلفل فرنگی خرد شده

یک دوم قاشق چای خوری زردچوبه

یک قاشق چای خوری زیره کوبیده

۱ قاشق سوپخوری تخم گشنیز کوبیده

یک چهارم قاشق چای خوری پوست جوز هندی

یک قاشق سوپخوری جعفری خرد شده

۲ قاشق سوپخوری آرد

نمک و روغن به مقدار کافی

دستور پخت:

گام اول: ماهی را آماده کرده و خشک کنید و بر روی آن آرد بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند. مجدداً آن را شسته و دوباره خشک کنی.د سپس با یک چاقوی تیز آن را سوراخ سوراخ کرده و بادیان و سیر کوبیده را به همه قسمتهای آن بمالید و نیم ساعت دیگر کنار بگذارید.

گام دوم: مجدداً آن را شسته و خشک کنید و پیاز را ریز خرد کرده و سرخ کنید و صبر کنید تا آب آن خشک شود. فلفل قرمز و فلفل فرنگی و زردچوبه و زیره و تخم گشنیز را تفت داده و پیاز و یک و نیم فنجان آب و قدری نمک به آن اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا پخته شود و آب آن به اندازه یک سوم کم شود.

گام سوم: ماهی را در روغن داغ سرخ کرده و سپس به سس پخته شده اضافه کنید و به جوزهندی و جعفری خرد شده و به مدت ۱۰ دقیقه دیگر بپزید. اگر دوست داشته باشید که ماهی شما تند باشد، می تواند مقداری ادویه هندی به آن اضافه نموده و بعد از ۵ دقیقه روی حرارت بردارید. شما می توانید این غذا را با برنج نیز سرو کنید.

5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا