غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کوکی

سلامی دوباره به دوستداران آشپزی.از آنجایی که شیرینی و کیک علاقه مندان زیادی دارند،تصمیم گرفتیم که شما را با طرز تهیه ی کوکی آشنا کنیم.کوکی،یک شیرینی شبیه به شیرینی کشمشی است.بیشتر مواقع از چیپس شکلات در تهیه ی این شیرینی استفاده میشود،ولی شما میتوانید از گردو،پسته و یا هرچه که دوست دارید استفاده کنید.طرز تهیه ی کوکی بسیار ساده است و شما میتوانید به راحتی در منزل تهیه کنید.اگر به کوکی و انواع شیرینی علاقه دارید،مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کوکی

مواد لازم:

150 گرم کره نمکی ، نرم شده

80 گرم شکر قهوه ای

80 گرم شکر سفید

2 قاشق چای خوری عصاره وانیل

1 عدد تخم مرغ بزرگ

225 گرم آرد ساده

½ قاشق چای خوری جوش شیرین

¼ قاشق چای خوری نمک

200 گرم چیپس یا تکه های شکلات

گام اول: فر را در 190c درجه گرم کنید و کاغذ روغنی را کف قالب خود قرار دهید.(از قالب بزرگ استفاده کنید)

گام دوم: گرم کره نمک نرم شده،گرم شکر قهوه و گرم شکر سفید را درون یک کاسه ریخته و تا زمانی که تبدیل به خامه شود مخلوط کنید.

گام سوم: 2 قاشق چای خوری عصاره وانیل و 1 تخم مرغ بزرگ نیز مخلوط کنید.آرد ،جوش شیرین و نمک را درون کاسه بریزید و آن را با یک قاشق چوبی مخلوط کنید.سپس تکه های شکلاتی را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

گام چهارم: از یک قاشق چایخوری برای درست کردن شکل های کوچک از مخلوط استفاده کنید و آنها را به خوبی در سینی پخت قرار دهید.این مخلوط باید حدود 30 کوکی درست کند.

گام پنجم: کوکی ها را به مدت 8-10 دقیقه تا زمانی که روی لبه ها قهوه ای روشن باشد و اگر آنها را فشار دهید،مرکز آن ها کمی نرم است،بپزید.سپس چند دقیقه روی سینی بگذارید تا خنک شوند.

4.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا