غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک باقلوایی

سلا به شما دوستداران آشپزی و شیرینی پزی. هر دو کیک و باقلوا، از محبوب ترین دسر ها و شرین ها در ایران میباشند پس چه چیزی بهتر از این که هر دوی آنها را با یکدیگر مخلوط کرده و یک کیک لذیذ و بسیار خوشمزه تهیه کنیم. همچنین این کیک میتواند یک دسر و یا شیرینی بسیار مناسب برای خوردن با چای و یا حتی قهوه باشد. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی کیک باقلوایی لذیذ و خوشمزه، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک باقلوایی لذیذ سنتی ایرانی

طرز تهیه ی کیک باقلوایی

مواد لازم:

3 پیمانه آرد

3 قاشق مربا خوری بیکینگ پودر

½ پیمانه پودر شکر

5 عدد تخم مرغ

1 قاشق مربا خوری پوست لیمو رنده شده

1 قاشق چای خوری عصاره ی وانیل

50 گرم روغن مایع

50 گرم کره

25 گرم پودر پسته 200 گرم شیر

600 گرم شربت شهد

مواد لازم برای تزئین روی کیک:

۲ قاشق سوپخوری پودر شکر

1 قاشق مربا خوری دارچین

300 گرم گردو خرد شده

100 گرم خلال پسته

دستور پخت:

گام اول: ابتدا زرده ها را خوب میزنیم. سپس وانیل و پوست لیموی رنده شده و پودر شکر را با آن مخلوط نیز میکنیم و می زنیم تا سفید رنگ شود و حجم آن دوبرابر گشته و حالت کشدار به خود بگیرد. سفیده تخم مرغ ها را جداگانه کاملاً زده تا کف کرده به طوری که از چنگال نریزد.

گام دوم: سپس آن را در سه مرحله به زرده تخم مرغ ها اضافه کرده و سپس آرد نمک و بیکینگ پودر الک شده را مرحله به مرحله اضافه نموده و به خوبی با هم مخلوط نموده و از یک طرف به هم می زنیم تا پف کیک نخوابد. شیر را آرام آرام در اطراف مایع میریزیم و یک بار به آرامی هم میزنیم تا با مواد مخلوط شود و روغن مایع را در موازی خط و کره را کمی گرم کرده تا آب شود و آن را در مایع ریخته و آهسته به هم زده تا مخلوط شود.

گام سوم: قالب کیک را چرب کرده و مایه را داخل آن می ریزیم و روی کیک را با پودر قند و دارچین می‌پوشانیم. سپس خلال پسته و گردوی خرد شده را در همه طرف سینی به طور مساوی پخش می کنیم و آن را در حرارت ۱۸۰ درجه به مدت ۶۰ دقیقه داخل فر قرار می دهیم تا بپزد.

گام چهارم: بعد از پخته شدن آنها را از فر خارج نموده و بعد از سرد شدن به صورت لوزی بریده و شربت غلیظ که می توان از انواع میوه آن را تهیه نمود را طی چهار مرحله به فواصل ۱۰ دقیقه روی آن می‌ریزیم تا آماده شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا