آموزش تزیین کیک | شیرینی | دسرغذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک رنگین کمانی

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کیک. کیک و انواع آن محبوبیت و طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارند امروز تصمیم گرفتیم شما را با طرز تهیه کیک جدید و متفاوت آشنا کنیم آن طرز تهیه کیک رنگین کمانی می باشد همانطور که از اسمش پیداست از رنگ‌های مختلفی ساخته و تهیه شده است که اگر دوست دارید شما میتوانید رنگ های آن را تغییر دهید این کیک همچنین می تواند یک دسر خیلی لذیذ و خوشمزه و یا یک میان وعده و یا حتی برای جشن ها و مراسم ها نیز استفاده شود برای آشنایی با طرز تهیه این که لذیذ و خوشمزه و همچنین بسیار اشتها برانگیز مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک رنگین کمانی خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه ی کیک رنگین کمانی

مواد لازم:

۱۲۵ گرم کره نرم شده و مقداری اضافه برای چرب کردن قالب های کیک

۲۲۵ گرم آرد

۱۵۰ گرم شکر

سه عدد تخم مرغ متوسط

۱ قاشق چای خوری بکینگ پودر

مقداری نمک

رنگ غذای قرمز آبی سبز و بنفش زرد و اگر دوست داشتید صورتی

برای خامه

یک قاشق چای خوری عصاره وانیل

۲۵۰ گرم پنیر خامه ای

۳۵۰ گرم شکر قنادی

دستور پخت:

گام اول: فر را تا ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید سپس عدد قالب ۲۰ سانتی متری را با کاغذ آشپزی یا همان کاغذ روغنی بپوشانید. سپس همه مواد را به جز رنگ خوراکی در یک کاسه هم بزنید و بعد با همزن برقی به خوبی مخلوط کنید.

گام دوم: اکنون خمیر را به طور دقیق وزن کرده و به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و در کاسه های جداگانه بریزید سپس دو تا از رنگ‌های خوراکی خود را برداشته و هر کدام را در یکی از کاسه ها بریزید و مخلوط کنید اگر نیاز بود رنگ بیشتری بریزید تا به رنگ مورد علاقه خود دست پیدا کنید. زمانی که برای مورد علاقه خود دست پیدا کردید همه آنها را در قالب های کیک ریخته و به مدت ۱۲ دقیقه در فر بپزید.

گام سوم: زمانی که کی ها پخته شدند به آرامی عصر درآورده و بر روی قفسه یا جایی بگذارید تا خنک شوند. سپس کاسه ها و ضعف هایی که استفاده کرده اید را به خوبی بشویید قالب های کیک را نیز بشورید و گام اول یا همان درست کردن خمیر کیک را این دفعه با دو رنگ متفاوت شروع کنید. بعد از درست کردن همه رنگ ها اگر دوست داشتید رنگ صورتی را نیز اضافه کنید.

گام چهارم: برای درست کردن خامه پنیر خامه ای و وانیل را به خوبی با یکدیگر همراه با همزن برقی مخلوط کنید تا نرم شود. سپس شکر قنادی را اضافه کرده و با استفاده از یک کاردک مخلوط کنیم تا به خوبی یکدست شوند. حواستان باشد بیش از حد هم نزنید وگرنه خامه‌ای رقیق خواهید داشت.

گام پنجم: کمی خامه روی ظرف سه یا بشقاب کیک خود بریزید و پخش کنید تا لایه اول کیک به خوبی به ظرف بچسبد. برای قرمز شروع کنید سپس کناره و روی کیک را با خامه بپوشانیم همین کار را با بقیه کیکها انجام دهید می توانید با توجه به سلیقه خود چیدمان کیک را انتخاب کنید. بعد خامه باقیمانده را روی و کنار کیک پخش کنید و تزیین کنید.

4.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا