انواع کیک و کیک بستنیغذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک قهوه

سلام به دوست داران آشپزی و انواع کیک.طرز تهیه ی کیک قهوه دستور پخت امروز ماست که شما را با آن آشنا میکنیم.کیک قهوه یک کیک بسیار لذیذ و خوشمزه است که به عنوان دسر و یا برای صبحانه سرو میشود.این کیک با طعم قهوه ی ملایمی که دارد،حتی برای کسانی که به قهوه علاقه ای ندارند مناسب است.شما میتوانید این کیک با خامه و یا بدون خامه سرو کنید و یا میتوانید نسبت به ذایقه خود،شیرینی خامه را کم یا زیاد کنید.اگر به این کیک بسیار لذیذ و خوشمزه علاقه دارید،مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

مواد لازم:

+ 170 گرم شکر کاستور

+ 170 گرم کره معمولی یا کره گیاهی

+ 170 گرم آرد

+ 3 عدد تخم مرغ بزرگ

+ 1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

+ 1 قاشق غذاخوری قهوه فوری اضافه کنید که در 1 قاشق غذاخوری آب داغ حل شده است

خامه:

+ 225 گرم شکر قنادی

+ 100 گرم کره

+ 1 قاشق غذاخوری قهوه فوری که در 1 قاشق غذاخوری آب داغ حل شده است

+ مربای توت فرنگی (اختیاری)

+ گردو یا گیلاس ، برای تزئین (اختیاری)

دستور پخت:

گام اول: فر را در 160 درجه سانتی گراد گرم کنید.قالب کیک خود را چرب کنید.(قالب با اندازه متوسط استفاده کنید) شکر و کره را در یک کاسه بریزید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

گام دوم: تخم مرغ ها را با یک چنگال در لیوان هم بزنید و سپس هر بار به تدریج آنها را با 1 قاشق غذاخوری آرد به مخلوط اضافه کنید. (اطمینان حاصل کنید که از تمام آردها استفاده نمی کنید.) وقتی تخم مرغ ها کاملاً با هم مخلوط شدند ، بقیه آرد و پودر بیکینگ را اضافه کنید و آنرا به آرامی مخلوط کنید.

گام سوم: قهوه حل شده را به مخلوط اضافه کنید،هم زمان مخلوط کنید.مخلوط را در قالب کیک بریزید و به مدت 25 تا 30 دقیقه بپزید تا زمانی که یک خلال دندان به داخلش فرو ببرید و تمیز بیرون آید‌.

گام چهارم: سپس بگذارید به مدت 5 دقیقه در قالب خنک شود و سپس روی یک قفسه سیمی قرار دهید تا کاملاً خنک شود.در این مرحله میتوان خامه زد.

گام پنجم: در همین حال شکر و کره را با یکدیگر مخلوط کنید تا نرم و پفی شود.سپس قهوه حل شده را اضافه کنید. سپس روی خامه را بپوشانید و در یک طرف قرار دهید تا کیک آماده و خنک شود.

گام ششم: بعد از اینکه کیک ها کاملاً خنک شدند،نیمی از خامه را در کف یکی پخش کنید (در حدود نیمی از آن را بگذارید) و در صورت استفاده مربای توت فرنگی را در انتهای دیگر پهن کنید.

گام هفتم: کیک ها را روی هم بگذارید و خامه باقی مانده را در بالا پخش کنید.اگر ترجیح می دهید با گردو یا گیلاس تزئین کنید.

ممنون که ما را در طرز تهیه ی کیک قهوه همراهی کردید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا