انواع کیک و کیک بستنیغذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک مکزیکی

سلام به دوستداران شیرینی پزی و انواع کیک. امروز شما را با طرز تهیه ی کیک مکزیکی آشنا می کنیم. این که یکی از محبوب ترین کیک ها در مکزیک می باشد و با انواع نوشیدنی مثل آب میوه، چای و قهوه خورده می شود و طعم بی نظیری دارد. دستور تهیه این کیک بسیار ساده میباشد و از آنجایی که مردم طرفداران پروپاقرص کیک هستند چه بهتر امروز با یک کیک متفاوت و لذیذ دیگر آشنا شوند. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه این کیک لذیذ و بسیار خوشمزه مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک مکزیکی

طرز تهیه ی کیک مکزیکی

مواد لازم:

پودر شکر ۱۲۵ گرم

آرد ۹۰ گرم

۸۰ گرم کره بدون نمک

کاکائو ۳۵ گرم

۴ عدد تخم مرغ متوسط

1 عدد زرده تخم مرغ

دستور پخت:

گام اول: ۴ عدد زرده تخم مرغ را با شکر میزنید و سپس کاکائو را به آن اضافه می کنید. سفیدی تخم مرغ ها را زده تا به صورت کف درآید و آرد را به تدریج به آن اضافه کنید. سپس کره آب شده را در لحظه آخر اضافه کرده و مایع قبلی را نیز به آن بیفزایید و خوب به هم بزنید تا صاف و یکدست شود.

گام دوم: قالب کیک را چرب نموده و یک زرده تخم‌مرغ باقیمانده را با کمی کره و آرد مخلوط کنید و در همه جای قالب بمالید و آنگاه مایه فوق را داخل ظرف ریخته و با حرارت ۳۵۰ درجه به مدت ۴۵ دقیقه داخل فر قرار داده می‌گذارید کاملاً بپزد. بعد از اینکه کاملا پخت دربیاورید و بگذارید داخل خود قالب کمی خنک شود.

گام سوم: سپس از قالب جدا کرده و روی یک قفسه سینه بگذارید تا به طور کامل خنک شود. بعد از سرد شدن می توانید آن را تزیین نموده و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید. شما برای تزیین می توانید از خامه و میوه و نقل استفاده کنید.

4.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا