انواع کیک و کیک بستنیغذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک یزدی سنتی

سلام به دوستداران شیرینی پزی و انواع کیک. امروز شما را با طرز تهیه ی کیک یزدی آشنا میکنیم. این کیک یک نوع کاپ کیک ایرانی میباشد که در همه ی شیرینی فروشی های ایران پیدا میشود. برای پخت این کاپ کیک ایرانی لذیذ شما به آرد، کره، تخم مرغ، شکر، شیر، بیکینگ پودر و جوش شیرین نیاز دارید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه ی این شیرینی لذیذ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک یزدی

مواد لازم:

آرد سفید 2 پیمانه

کره یک پیمانه

تخم مرغ متوسط ۴ عدد

شکر سفید یک پیمانه

شیر یک پیمانه

وانیل یک دوم قاشق چایخوری

بیکینگ پودر یک قاشق مرباخوری

جوش شیرین یک قاشق چای خوری

دستور پخت:

گام اول: شکر و تخم مرغ را مخلوط کنید و به خوبی به هم بزنید تا مخلوط شوند و ظرف را در آب گرم قرار داده تا ضمن حل شدن شکر، مایع کمی گرم گردد. وقتی به خوبی با هم مخلوط شدند، از ظرف آب گرم خارج نموده و به زدن ادامه دهید تا سرد شود.

گام دوم: سپس آرد را در مایع بریزید و به خوبی مخلوط کنید. وانیل و جوش شیرین و بیکینگ پودر را در شیر ریخته حل میکنیم و داخل مایع آرد و تخم مرغ می ریزیم. کره را کمی می زنیم تا نرم شود. آن را به مایع اضافه کرد و به خوبی با هم مخلوط می کنیم.

گام سوم: قالبهای کوچک کاپ کیک را آماده نموده و کمی چرب کنید و مقداری آرد بزنید و مایع را درون قالب ها بریزید و در فر با درجه ۱۸۰ درجه به مدت یک ساعت قرار دهید تا کاملاً پف کرده و طلایی شود. آنگاه از فر خارج نموده و بگذارید مدتی در قالب خنک شود. سپس از قالب درآورده و به طور کامل خنک کنید.

2.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا