خوراک سادهغذاهای اصلی

نحوه ی تهیه ی کراکت بادمجان

این یکی از دستور العمل های مورد و محبوب بادمجان است. شما می توانید دستور العمل سس مورد علاقه خود را برای سرو کردن روی کراکت ها استفاده کنید، یا از دستور سریع سس سبک ما استفاده کنید. در صورت تمایل، ابتدا می توانید کراکت های بادمجان را در تخم مرغ و سپس خرده نان ها بپیچانید که کراکت های ترد تری به دست می آورید. برای آشنایی با نحوه ی تهیه ی کراکت بادمجان مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

نحوه ی تهیه ی کراکت بادمجان

نحوه ی تهیه ی کراکت بادمجان

مواد لازم:

2 عدد بادمجان متوسط
2 برش نان خرد شده
3 حبه سیر
1/4 لیوان جعفری ریز خرد شده
2/3 لیوان پنیر پارمسان رنده شده
نمک و فلفل به مقدار کافی
خرده نان 1 لیوان برای پوشش کراکت
روغن برای سرخ کردن

سس:

453 گرم گوجه فرنگی گیلاسی خرد شده
2 حبه سیر خرد شده
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و مقداری نمک و فلفل
مقداری پودر فلفل قرمز
1/4 لیوان جعفری یا ریحان تازه و خرد شده

دستور پخت:

گام اول: بادمجان ها را در فر 375 درجه فارنهایت بپزید و به مدت 45 دقیقه یا تا زمانی که با چنگال به راحتی ریش ریش شوند، بپزید. سپس بگذارید خنک شوند، سپس پوست آن را جدا کرده و بادمجان را در غذا ساز قرار دهید. خرده نان، سیر، جعفری، پنیر را اضافه کنید و مخلوط کنید.

گام دوم: طمش را چک کنید و اگر لازم بود نمک و فلفل اضافه کنید. به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید. به شکل بیضی های کوچک به طول 3 اینچ دربیاورید، سپس در خرده نان های باقی مانده بچرخانید. (اگر دیدید که این مخلوط هنوز خیلی مرطوب است، در صورت لزوم خرده نان بیشتری اضافه کنید.)

گام سوم: هنگامی که تمام کراکت ها شکل داده شدند، آنها را در روغن 375 درجه تا زمانی که قهوه ای طلایی شوند سرخ کنید. سپس روی حوله های کاغذی و یا دستمال کاغذی آشپزخانه تخلیه کرده و در صورت تمایل در فر داغ نگه دارید. سس را تا زمان سرو کردن اضافه نکنید وگرنه آبکی میشود.

گام چهارم: برای تهیه سس روغن را در یک قابلمه کوچک گرم کنید. سیر را اضافه کرده و بعد گوجه فرنگی، جعفری و چاشنی اضافه کنید. به مدت 15 دقیقه بپزید تا غلیظ شود. درست قبل از سرو، روی کراکت ها را بریزید. لذت ببرید!

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا