انواع آش

طرز تهیه آش مصطفی غذای عالی برای ماه رمضان

همان طور که می دانید تنها چند روز دیگر تا شروع ماه رمضان باقی مانده و به همین دلیل تب درست کردن غذا های مناسب برای این ماه بالا گرفته است. از آنجایی که در فصل بهار شما باید حداقل 12 ساعت را بدون آب و غذا طی کنید، بهتر است که در وعده افطاری از غذاهای مقوی که خیلی هم سنگین نباشند استفاده کنید. آش ها از جمله این غذا ها محسوب می شوند که یکی از بهترین آنها مصطفی نام دارد و سنتی استان مرکزی می باشد. اگر دوست دارید با دستور پخت آش مصطفی و مواد مورد نیاز آن آشنا شوید، بهتر است ما را در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

آش مصطفی

دستور پخت آش مصطفی

این آش سنتی از انواع حبوبات و سبزیجات تهیه می شود و به همین دلیل مصرف آن می تواند به صورت مستقیم به سلامت شما کمک کند. علاوه بر این، این آش کالری بسیار پایینی دارد و به همین دلیل مصرف آن به عنوان یک غذای رژیمی نیز کاملا هوشمندانه است. تهیه کردن آش مصطفی بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی و با کمترین امکانات در خانه تهیه کند.

غذا های همراه

اگر شما قصد دارید وزن کم کنید، این آش می تواند یک غذا اصلی باشد در غیر این صورت، می توانید آن را به عنوان یک پیش غذا استفاده کنید. ترشی غوره و آب لیمو می توانند طعم این آش را بسیار بهتر کنند. نوشیدنی های سنتی مانند دوغ نیز مکمل خوبی به حساب می آید.

مواد مورد نیاز برای تهیه آش مصطفی

+ به مقدار 200 گرم برنج

+ به مقدار 100 گرم نخود

+ به مقدار 500 گرم برگ چغندر

+ به مقدار 150 گرم کشک

+ دو قاشق غذا خوری پیاز داغ

+ یک قاشق غذا خوری نعنا خشک

+ یک قاشق غذا خوری زردچوبه

طرز تهیه آش مصطفی

گام اول: اولین کاری که باید بکنید این است که نخود را از شب قبل خیس دهید و سپس آن را با مقداری آب بر روی گاز قرار داده و حرارت دهید.

گام دوم: بعد از این که یک ساعت سپری شد، برنجی که از قبل خیس کرده اید را به قابلمه نخود اضافه کنید و اجازه تهید که برنج کاملا نرم و پخته شود.

گام سوم: برگ چغندر را به خوبی شسته و سپس خرد کنید. این خرده سبزی ها را نیز با قابلمه اضافه کنید.

گام چهارم: بعد از این که برگ چغندر ها به خوبی پخته شدند، نوبت به اضافه کردن پیاز داغ می رسد.

گام پنجم: یک ظرف دیگر تهیه کرده و درون آن روغن ریخته و حرارت دهید. یک قاشق نعنا خشک و یک قاشق زردچوبه را به آن اضافه کنید و بعد از چند لحظه، مخلوط روغن را به محتویات آش اضافه کنید.

گام ششم: آخرین کاری که باید انجام دهید این است که کشک را به قابلمه اضافه کنید تا طعم بهتری پیدا کند.

گام هفتم: شما می توانید برای تزیین از آب لیمو، آب غوره و یا پیاز و داغ و کشک نیز استفاده کنید البته این موارد کاملا اختیاری است و به میزان سلیقه شما بستگی دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا