انواع آشتزیین حلیم

طرز تهیه حلیم شیر سنتی و خوشمزه اصفهانی با فیلم آموزشی

حلیم شیر یکی از غذاهای خوشمزه و پر خاصیت ایرانی است که بیشتر در وعده صبحانه یا برای افطاری استفاده می شود. حلیم شیر اصالتا متعلق به استان اصفهان است که می توان با انواع گوشت مانند گوسفندی، مرغ، بوقلمون یا ترکیب گوسفندی با بوقلمون یا مرغ تهیه نمود. در ادامه این مطلب طرز تهیه حلیم شیر را برایتان آماده کرده ایم.

مواد لازم برای تهیه حلیم شیر اصفهانی

گندم پوست کرده۲ لیوان
گوشت گردن گوسفندی و بوقلمون۲۵۰ گرم
شیر۲ لیوان
کره یا روغن محلی۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۲ عدد
چوب دارچینبه مقدار لازم
نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاهبه مقدار لازم
برگ بوبه مقدار لازم

طرز تهیه حلیم بادمجون با گوشت و برنج (فیلم)

طرز تهیه حلیم شیر

مراحل طرز تهیه حلیم شیر سنتی اصفهانی در خانه

  1. مرحله اول

    ابتدا گوشت ها را داخل یک قابلمه به همراه پیاز، چوب دارچین، فلفل سیاه، برگ بو و به مقدار لازم آب بریزید بعد روی حرارت قرار دهید تا گوشت ها خوب بپزند.

  2. مرحله دوم

    گندم پوست کنده را از شب قبل خیس کنید بعد آبکش کرده و داخل یک قابلمه دیگر بریزید. به مقدار لازم آب اضافه کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش بیاد.

  3. مرحله سوم

    بعد از این که جوشید کف روی آن را با قاشق بردارید تا رنگ حلیم تیره نشود. بعد اجازه دهید با حرارت ملایم بپزد و لعاب بیاندازد سپس با گوشتکوب برقی یا بلندر آن قدر گندم را میکس کنید تا خوب له شود.

  4. مرحله چهارم

    گندم پخته و له شده را داخل یک قابلمه دیگر بریزید آب گوشت را که از قبل آماده کرده اید را به همراه کمی نمک اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید.

  5. مرحله پنجم

    در صورتی که می خواهید یک حلیم کشدار و یک دستی داشته باشید از صافی رد کنید و پوست گندم را از آن جدا کنید در غیر این صورت مراحل پخت را از این مرحله به بعد انجام دهید.

  6. می توانید گندم های پوست کردده را با مقداری آب میکس و له کنید بعد دوباره صاف کنید و به حلیم اضافه کنید.

  7. مرحله هفتم

    شیر را در این مرحله به حلیم اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. روغن مرحلی یا کره به حلیم اضافه کنید اگر دوست ندارید می توانید حذف کنید.

  8. مرحله هشتم

    در صورت تمایل می توانید گوشت ریش ریش شده را به همراه مقداری آب گوشت داخل یک ظرف بریزید و با گوشتکوب، گوشت ها را خوب له کرده تا کشدار شوند بعد به حلیم اضافه کنید و با هم هم بزنید.

  9. مرحله نهم

    پس از این که گوشت ها پخته شد ریش ریش کنید و به همراه کمی آب گوشت به حلیم اضافه کنید خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. سپس با کمک یک گوشتکوب دستی به مدت طولانی حلیم را بکوبید تا کشدار شود.

  10. مرحله دهم

    پس از این حلیم پخت و به غلظت مورد نیاز برسد بعد داخل ظرف سروتان بریزید و به همراه روغن یا کره، شکر، دارچین و کنجد تزئین بعد میل کنید.

حلیم شیر

فیلم طرز تهیه حلیم شیر سنتی اصفهانی

1/5 - (1 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه حلیم شیر سنتی و خوشمزه اصفهانی
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
میانگین امتیاز
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا