انواع کباب و انواع کوفته

طرز تهیه پاتلیجان کباب ترکیه ای لذیذ و خوشمزه + فیلم آموزشی

یکی از معروف ترین غذاهای سنتی ترکیه پاتلیجان کباب است که بیشتر در رستوان های قدیمی و سنتی سرو می شود. پاتلیجان کباب خوشمزه ترکیه ای با گوشت چرخ کرده و بادمجان درست می شود. اصلی ترین و سنتی ترین روش تهیه این غذا به صورت کباب است که بعضی ها دوست دارند همه مواد را میکس یا مخلوط کنند. در آخر این غذا با نوعی سس غلیظ که بارب گوجه درست می شود سرو می شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه پاتلیجان کباب ترکیه ای را به همراه فیلم برای شما آماده کرده ایم.

مواد لازم برای تهیه پاتلیجان کباب ترکیه ای

بادمجان۲ عدد بزرگ
گوشت چرخ کرده۱۲۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر ۳ حبه
فلفل دلمه ای۱ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
فلفل سبز شیرین۳ عدد بزرگ
پنیر پیتزا۱۳۰ گرم
رب۳ قاشق غذا خوری
نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاهبه مقدار لازم

خورش داوود پاشا ترکیه‌ ای خوش طعم و مجلسی

طرز تهیه پاتلیجان کباب ترکیه ای

طرز تهیه پاتلیجان کباب ترکیه ای

  1. خرد و سرخ کردن بادمجان ها

    ابتدا بادمجان ها را بشورید و خرد کنید سپس نیم ساعت داخل آب نمک قرار دهید تا تلخی آن ها گرفته شود. بعد بادمجان های خرد شده را آبکش نمایید اجازه دهید آب بادمجان ها گرفته شود. بعد آن ها را در کمی روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

  2. تفت دادن پیاز و سیر

    پیاز را نگینی خرد کرده و در همان تابه ای که بادمجان ها را سرخ کرده اید پیاز را تفت دهید. بعد از این که پیاز را کمی تفت دادید سیر خرد یا رنده شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

  3. اضافه کردن گوشت

    بعد از این که پیاز و سیر کمی تفت دادید گوشت چرخ کرده را به پیاز و سیر اضافه کنید وتفت دهید. با حرارت ملایم به مدت ۲۰ دقیقه گوشت را به همراه سیر و پیاز اجازه دهید تا بپزند.

  4. اضافه کردن فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی

    پس از این که گوشت کمی پختند، گوجه فرنگی خرد شده را به همراه فلفل دلمه ای و فلفل سبز خرد شده به گوشت اضافه کنید. سپس همه مواد را با هم تفت دهید.

  5. اضافه کردن رب

    بعد از این که گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و فلفل سبز را اضافه کردید و تفت دادید رب را به مواد اضافه کنید و خوب با همه مواد ترکیب کنید تا رنگ رب باز شود.

  6. اضافه کردن بادمجان های سرخ شده

    در این مرحله بادمجان هایی را که از قبل سرخ کرده اید را به همراه نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید. به مدت ۲۰ دقیقه با حرارت بسیار ملایم اجازه می دهید تا طعم و مزه همه مواد به خورد هم بروند و بپزند.

  7. داخل فر گذاشتن

    سپس زیر حرارت را خاموش کنید از این موادی که درست کردید مقداری داخل یک ظرف مناسب فر بریزید. بعد روی مواد پنیر پیتزا بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار دهید.

طرز تهیه
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا