انواع آبگوشت

طرز تهیه آبگوشت بادمجان به روش خانگی

همان طور که احتمالا همه شما می دانید، یکی از غذاهای سنتی آبگوشت است که تقریبا هر خانواده ای آن را در طول ماه یک بار تهیه می کنند. برای تهیه این غذا از ترکیبات با ارزشی استفاده می شود و از همین رو مصرف آن می تواند بر روی سلامتی تاثیر بگذارد. جالب است بدانید که انواع مختلف از آبگوشت وجود دارد که هر کدام از آنها دارای طعمی منحصر به فرد هستند. یکی از خوشمزه ترین آنها آبگوشت بادمجان نام دارد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه آبگوشت بادمجان آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه آبگوشت بادمجان

دستور پخت آبگوشت بادمجان

مسلما بادمجان اصلی ترین ماده ای است که در تهیه این غذا به کار می رود. جالب است بدانید که دانشمندان باور دارند بادمجان ارزش غذایی بالایی دارد به طوری که بهتر است آن را در دستور غذایی خود قرار دهید. از جمله برخی از خواص آن می توان به مواردی مانند تقویت سلامت قلب و عروق، بهبود هضم و جلوگیری از مشکلات گوارشی اشاره کرد. همچنین باید بدانید که طرز تهیه آبگوشت بادمجان بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

آبگوشت بادمجان یک غذای کاملا سنگین به شمار می رود و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان یک وعده اصلی در نهار و یا شام استفاده کنید. مصرف چاشنی هایی مانند ترشی پیاز و یا آبلیمو همراه با این غذا می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه آبگوشت بادمجان

+ به مقدار 500 گرم گوشت آبگوشتی

+ به مقدار دو قاشق سوپ خوری رب گوجه فرنگی

+ به تعداد سه عدد بادمجان

+ به مقدار 100 گرم نخود

+ به مقدار 100 گرم لوبیا

+ به مقدار نیاز فلفل

+ به تعداد یک عدد پیاز

+ به مقدار نیاز ادویه

+ به مقدار نیاز نمک

طرز تهیه آبگوشت بادمجان

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که پیاز را به صورت درشت کرده و سپس آنها را تفت دهید تا رنگشان طلایی شود.

گام دوم: حالا در این مرحله باید نمک و فلفل ،زردچوبه و حبوبات را به همراه گوشت به پیاز اضافه کرده و آنها را نیز تفت دهید. این کار را باید به حدی ادامه دهید که رنگ گوشت تغییر پیدا کند.

گام سوم: دو لیوان آب بر روی مواد بریزید و سپس بعد از این که مواد به جوش آمدند، شعله را ملایم کرده و اجازه دهید مواد به خوبی پخته شوند.

گام چهارم: سپس باید بادمجان ها را به صورت حلقه ای درآورده و به آنها نمک اضافه کنید.

گام پنجم: بعد از چند دقیقه آنها را شسته و سپس در یک تابه مناسب کمی تفتشان دهید.

گام ششم: بعد از گذشت دو ساعت و بعد از این که گوشت و حبوبات به خوبی پخته شدند، بادمجان تفت داده شده را به آنها اضافه کنید.

گام هفتم: اجازه دهید کمی بادمجان ها جوش بخورند و بعد غذای شما آماده است.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا