انواع آبگوشت

طرز تهیه آبگوشت بوقلمون به روش خانگی

همان طور که می دانید، آبگوشت از جمله یکی از خوشمزه ترین انواع غذاهای سنتی می باشد که در بیشتر قسمت های ایران تهیه می شود. معمولا در تهیه این غذا از موادی با ارزش غذایی بالا استفاده می شود که این موضوع یعنی مصرف آبگوشت بر روی سلامتی تاثیرات مثبتی می گذارد. انواع مختلفی از این گونه غذا وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ترکیبات خاص خود می باشند. از جمله یکی از محبوب ترین آنها می توان به آبگوشت بوقلمون اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه آبگوشت بوقلمون آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

دستور تهیه آبگوشت بوقلمون

مشخصا اصلی ترین ماده ای که در تهیه این غذا به کار گرفته می شود، بوقلمون می باشد. کارشناسان تغذیه باور دارند که بوقلمون دارای ارزش غذایی زیادی است و به همین دلیل بهتر است آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. از جمله برخی از مهم ترین خواص غوره می توان به مواردی مانند تقویت قدرت عضلات و کاهش کلسترول اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید که طرز تهیه آبگوشت بوقلمون بسیار ساده می باشد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

آبگوشت بوقلمون یک غذای سنگین به شمار می رود و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان وعده اصلی در نهار و شام استفاده کنید. همچنین مصرف انواع چاشنی های خوشمزه مانند ترشی غوره همراه با آن می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه

+ به مقدار 500 گرم گوشت بوقلمون

+ به تعداد دو عدد گوجه فرنگی

+ به مقدار یک پیمانه نخود

+ به تعداد سه حبه سیر

+ به تعداد یک عدد پیاز

+ به تعداد دو عدد سیب زمینی

+ به تعداد یک عدد به

+ به تعداد چهار عدد آلوچه

+ به مقدار نیاز زردچوبه

+ به مقدار نیاز نمک

+ به مقدار نیاز فلفل

+ به مقدار نیاز رب گوجه فرنگی

+ به مقدار چهار لیوان آب

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری کره

طرز تهیه آبگوشت بوقلمون

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که پیاز ها را خرده کرده و سپس آنها را در کره تفت دهید تا رنگشان طلایی شود.

گام دوم: حالا باید به سراغ گوشت خرد شده بروید و بعد از اضافه کرده آنها، تفتشان دهید.

گام سوم: نمک ، فلفل ، زردچوبه ، رب گوجه فرنگی و گوجه با یکدیگر ترکیب کرده و بعد به غذا اضافه کنید. برای ترکیب کردن این مواد توصیه می شود که از میکسر استفاده کنید.

گام چهارم: بعد از این که ترکیبات اضافه شده به خوبی با گوشت مخلوط شدند، نخود را باید به آن اضافه کنید. حالا درب قابلمه را قرار داده و صبر کنید تا مواد به خوبی بپزند و ترکیب شوند.

گام پنجم: نیم ساعت قبل از این که غذا آماده شود، باید سیب زمینی ، به و آلوچه ها را اضافه کنید.

3.2/5 - (30 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا