انواع آبگوشت

طرز تهیه آبگوشت غوره به همراه آموزش پخت ساده

همان طور که می دانید، آبگوشت از جمله یکی از خوشمزه ترین انواع غذاهای سنتی می باشد که در بیشتر قسمت های ایران تهیه می شود. معمولا در تهیه این غذا از موادی با ارزش غذایی بالا استفاده می شود که این موضوع یعنی مصرف آبگوشت بر روی سلامتی تاثیرات مثبتی می گذارد. انواع مختلفی از این گونه غذا وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ترکیبات خاص خود می باشند. از جمله یکی از محبوب ترین آنها می توان به آبگوشت غوره اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه آبگوشت غوره آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه آبگوشت غوره

دستور پخت آبگوشت غوره

مشخصا اصلی ترین ماده ای که در تهیه این غذا به کار گرفته می شود، غوره می باشد. کارشناسان تغذیه باور دارند که غوره دارای ترکیبات بی نظیری است و به همین دلیل بهتر است آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. از جمله برخی از مهم ترین خواص غوره می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه گوارشی و جلوگیری از سرطان اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید که طرز تهیه آبگوشت غوره بسیار ساده می باشد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

آبگوشت غوره یک غذای سنگین به شمار می رود و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان وعده اصلی در نهار و شام استفاده کنید. همچنین مصرف انواع نوشیدنی های سنتی مانند دوغ همراه با آن می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه آبگوشت غوره

+ به مقدار 500 گرم گوشت گوسفند

به مقدار نصف پیمانه لوبیا قرمز

+ به مقدار یک قاشق مربا خوری ادویه

+ به مقدار یک قاشق مربا خوری زردچوبه

+ به مقدار نصف پیمانه نخود

+ به مقدار نیاز نمک

+ به مقدار 200 گرم غوره

+ به تعداد یک عدد پیاز

+ به تعداد دو عدد سیب زمینی

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی

+ به مقدار نیاز فلفل

طرز تهیه آبگوشت غوره

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که گوشت گوسفند را همراه با مقداری دنبه، پیاز، نخود و لوبیا بر درون قابلمه گذاشته و سپس روی آنها آب بریزید.

گام دوم: حالا حرارت را روشن کنید. بهتر است اول شعله را زیاد کنید و سپس بعد از این که آب به جوش آمد، حرارت را به صورت ملایم تغییر بدهید.

گام سوم: بعد از این که تمام مواد موجود در قابلمه به خوبی پختند، باید به سراغ زرد چوبه، ادویه ، فلفل ،سیب زمینی و نمک بروید و آنها را نیز اضافه کنید. این مواد نیز باید به خوبی حرارت ببینند.

گام چهارم: آخرین کاری که برای تهیه این آب گوشت باید انجام دهید این است که غوره را به آن اضافه کنید.

گام پنجم: معمولا چیزی در حدود 4 ساعت طول می کشد تا این غذا بر روی گاز باشد تا آماده شود. بعد از پخته شدن، می توانید آب گوشت را میل کنید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا