انواع دلمه و کوکو و کتلت

طرز تهیه کتلت گوشت

همان طور که می دانید، کتلت از جمله یکی از خوشمزه ترین انواع غذاها است که طرفداران بسیار زیادی دارد به طوری که آن را در تمام قسمت های ایران سرو می کنند. معمولا چون این غذا بسیار سریع درست می شود، از آن به عنوان یک وعده مجردی نیز یاد می شود. در حال حاضر، انواع کتلت وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ترکیبات خاص خود هستند. از جمله یکی از محبوب ترین آنها می توان به کتلت گوشت اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این غذا آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

کتلت گوشت

دستور پخت کتلت گوشت

بیشتر افراد تصور می کنند که برای تهیه کتلت حتما باید از گوشت استفاده کرد اما این در حالی است که این روز ها انواع کتلت با ترکیبات گیاهی و یا حبوبات تهیه می شوند. اما بدون شک محبوب ترین نوع کتلت، با گوشت تهیه می شود به طوری که برخی از افراد به آن شامی کباب نیز می گویند. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که دستور تهیه این غذا بسیار ساده است به طوری که هر فردی می تواند آن را به آسانی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

کتلت گوشت یک غذای سنگین است و به همین دلیل شما باید از آن به عنوان وعده اصلی در شام و نهار استفاده کنید. توصیه می شود که همراه این غذا، از انواع چاشنی ها مانند سس قرمز، سس تند، سس گوجه و یا سس کچاپ استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه کتلت گوشت

+ به تعداد یک عدد پیاز رنده شده

+ به تعداد دو عدد سیب زمینی رنده شده

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه زردچوبه

+ به مقدار دلخواه پاپریکا

+ به مقدار 300 گرم گوشت چرخ کرده ترجیحا گوساله

طرز تهیه کتلت گوشت

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که ابتدا پوست پیاز را گرفته و سپس آن را به خوبی رنده کنید.

گام دوم: حالا به سراغ سیب زمینی بروید و آن را نیز به خوبی رنده کند. دقت داشته باشید که شما هم می توانید از سیب زمینی رنده شده به صورت خام استفاده کنید و یا این که ابتدا آنها را آب پیز کنید. این موضوع به صورت کامل به شما بستگی دارد.

گام سوم: یک ظرف مناسب تهیه کرده و سپس سیب زمینی و پیاز را به خوبی در آنها مخلوط کنید.

گام چهارم: حالا باید در این مرحله گوشت چرخ کرده را به این ترکیب اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید. دقت داشته باشید که تمام مواد باید با هم مخلوط شوند.

گام پنجم: در این مرحله شما به اندازه ای که خودتان تشخیص می دهید، ادیویه ها را به مواد اضافه کنید.

گام ششم: حالا با دست خود مقداری از این ترکیبات برداشته و آنها را به هر شکلی که دوست دارید درآورید وسپس درون تابه قرار دهید و هر دو طرف آن را با روغن سرخ کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا