انواع دلمه و کوکو و کتلت

طرز تهیه کوکو کدو و آشنایی کامل با فواید این غذا

همان طور که می دانید، کوکو از جمله یکی از خوشمزه ترین انواع غذاهای سنتی ایرانی می باشد که این روز ها در بیشتر قسمت های خاورمیانه تهیه می شوند. از آنجایی که در تهیه کوکو از مواد سالم استفاده می شود و زمان تهیه کردن آن نیز طولانی نیست، بیشتر خانواده ها در طول هفته یکبار آن را درست می کنند. در حال حاضر انواع مختلف کوکو وجود دارد که یکی از خوشمزه ترین آنها کوکو کدو است. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه کوکو کدو آشنا شوید، بهتر است که ما را در در ادامه این مقاله از آشپزی ها همراهی کنید.

طرز تهیه کوکو کدو

دستور پخت کوکو کدو

مسلما اصلی ترین ماده ای که در تهیه این کوکو به کار گرفته می شود، کدو می باشد. کدو یکی از صیفی جات است که ارزش غذایی بالایی دارد و به همین دلیل کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که استفاده از آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. از جمله برخی از خواص آن می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه گوارش، بهبود وضعیت پوست و جلوگیری از یبوست اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید که طرز تهیه کوکو کدو بسیار ساده است و هر کسی می تواند آن را به راحتی آماده کند.

غذاهای همراه

کوکو کدو یک غذای نسبتا سنگین به حساب می آید و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان یک وعده اصلی در نهار و شام استفاده کنید. همچنین مصرف انواع چاشنی ها مانند سس گوجه فرنگی و یا سس کچاپ همراه با این غذا می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه کوکو کدو

+ به تعداد دو عدد کدو سبز

+ به تعداد دو عدد تخم مرغ

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری آرد سفید

+ به تعداد دو عدد پیازچه

+ به مقدار نصف قاشق غذا خوری بیکنیگ پودر

+ به مقدار نیاز نمک

+ به مقدار نیاز فلفل سیاه

طرز تهیه کوکو کدو

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که کدو ها را شسته و سپس آنها را به خوبی رنده کنید.

گام دوم: کاری بعدی که باید انجام دهید این است که به آن آرد سفید ، بکینگ پودر ، نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و سپس این مواد را در یک کاسه ورز دهید.

گام سوم: در این مرحله باید به سراغ پیازچه ها بروید و بعد از خرد کردن، آنها را نیز اضافه کنید.

گام چهارم: آخرین چیزی که باید اضافه کنید تخم مرغ ها می باشد. آنها را با مواد بالا به خوبی ترکیب کنید تا مایه کوکو به دست بیاید.

گام پنجم: حالا کاری که باید بکنید این است که با دست این مایه را به شکل ها و اندازه های دلخواه دربیاورید و سپس آنها را درون تابه بگذارید و با روغن داغ سرخ کنید.

گام ششم: معمولا چیزی در حدود 3 دقیقه طول می کشد که هر طرف کوکو ها به خوبی سرخ شده و رنگشلان عوض شد.

گام هفتم: غذای شما آماده است و می توانید آن را میل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا