انواع دلمه و کوکو و کتلت

طرز تهیه کوکو کلم با هویج به همراه آموزش پخت

کوکو از جمله ساده ترین غذا ها به شمار می رود که به سرعت آماده می شود. همین موضوع باعث شده تا کوکو یکی از محبوب ترین انواع غذا به شمار برود که افراد زیادی در سراسر دنیا اقدام به تهیه آن کنند. همان طور که می دانید، کوکو را می توان با مواد مختلفی تهیه کرد. از جمله یکی از خوشمزه ترین انواع کوکو، کوکو کلم با هویج نام دارد که گیاهخواران به کرات از آن استفاده می کنند. اگر دوست دارید با طرز تهیه و مواد مورد نیاز این کوکو آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

کوکو کلم با هویج

دستور پخت کوکو کلم با هویج

هویج و کلم از جمله ترکیبات گیاهی هستند که دارای خواص بی نظیری هستند و به همین دلیل استفاده از آنها می تواند به تقویت سلامتی شما کمک کند. از جمله فواید این ترکیبات می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه ایمنی، تقویت سلامت چشم و بهبود سلامت پوست اشاره کرد. علاوه بر این، کوکو کلم با هویج یک غذای کم کالری است و به همین دلیل برای افرادی که قصد دارند وزن خود را کاهش بدهند، یک انتخاب عالی به حساب می آید.

غذا های همراه

کوکو از جمله غذا های سنتی به شمار می رود و به همین دلیل توصیه می شود همراه با آن از سالادهای سنتی مانند سالاد شیرازی و یا سالاد کلم استفاده کنید. دوغ نیز می تواند یک نوشیدنی عالی و بی نظیر باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه کوکو کلم با هویج

+ دو عدد هویج

+ یک عد کلم متوسط

+ دو عدد تخم مرغ بزرگ

+ دو عدد سیر رنده شده متوسط

+ سه تا چهار قاشق غذا خوری پودر سوخاری

+ یک قاشق غذا چای خوری پودر پیاز

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه زردچوبه

طرز تهیه کوکو کلم با هویج

گام اول: اولین کاری که باید برای تهیه این کوکو انجام دهید این است که هویج و کلم را به قطعات کوچک ریز کنید. هر چه کوچکتر بهتر.

گام دوم: بعد از این که ترکیبات بالا را آماده کردید، باید تخم مرغ را به آنها اضافه کرده و سپس به خوبی هم بزنید.

گام سوم: تخم مرغ را به خوبی با هویج و کلم هم بزنید و در ادامه، سایر مواد مانند سیر و پودر پیاز, نمک و فلفل و زردچوبه و پودر سوخاری را اضافه کنید. این ترکیبات را به خوبی هم بزنید تا مایع کوکو به دست بیاید.

گام چهارم: یک تابه تهیه کرده و سپس در آن روغن بریزید تا داغ شود. مواد کوکو را به هر شکلی که دوست دارید تهیه کرده و سپس آنها را درون روغن قرار دهید تا به خوبی سرخ شوند. اگر دست های خود را خیس کنید، کوکو به آنها نمی چسبد.

گام پنجم: معمولا بین 10 تا 15 دقیقه طول می کشد که هر دو طرف کوکوها سرخ شود. به طور کلی، درست کردن این کوکو، زمان نسبتا بیشتری به کوکو سیب زمینی می گیرد چرا که کلم و هویج به دلیل آب فراوانی که دارند، دیرتر سرخ می شوند.

گام ششم: بعد از این که هر دو طرف کوکو سرخ شد، می توانید از آن استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا