انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزا

طرز پخت نان آچما ترکی

نان آچما از جمله نان های سنتی است که به کشور ترکیه تعلق دارد اما به دلیل طعم بی نظیر و منحصر به فردی که دارد، این روز ها در سایر کشور ها، از جمله ایران، طرفداران زیادی کسب کرده است. این نان به دلیل ترکیباتی که دارد، می تواند انرژی زیادی را برای شما فراهم کنید و از این رو، مصرفش به عنوان صبحانه می تواند یک ایده خوب باشد. شاید تصور کنید پخت این نان مشکل باشد اما این چنین نیست. ما در این مقاله از آشپزی قصد داریم شما را به صورت کامل با دستور پخت و مواد مورد نیاز نان آچما آشنا کنیم.

نان آچما

دستور پخت نان آچما

یکی از مهم ترین ترکیبات به کار رفته شده در این نان، کنجد است. کنجد دارای خواص زیادی است و به همین دلیل استفاده از آن می تواند به تقویت سلامتی شما کمک کند. از جمله فواید مهم کنجد می توان به مواردی مانند بهبود سلامت قلب، کاهش فشار خون، کاهش کلسترول و کنترل دیابت اشاره کرد. کنجد دارای فیتوسترول است که قادر هستند بر روی سلول های مغزی تاثیر بگذارند و در نتیجه، شانس ابتلا به مشکلاتی مانند آلزایمر و زوال عقل را به صورت قابل توجه ای کاهش بدهند.

غذا های همراه

همان طور که اشاره شد، شما می توانید از این نان به عنوان صبحانه و یا عصرانه استفاده کنید. مربا آلبالو و یا مربا پوست پرتقال از جمله بهترین مکمل های این نان به حساب می آیند. علاوه بر این، مصرف نوشیدنی های گرم مانند چای، قهوه، نسکافه و یا انواع دمنوش های گیاهی، می تواند یک انتخاب عالی باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه نان آچما

+ دو قاشق غذا خوری مایه خمیر فوری

+ چهار و نیم پیمانه آرد سفید

+ یک قاشق غذا خوری نمک

+ یک سوم پیمانه شکر

+ یک پیمانه شیر گرم

+ نصف پیمانه آب گرم

+ به مقدار 50 گرم کره نرم

+  یک سوم پیمانه روغن مایع

+ دو عدد تخم مرغ که زرده و سفیده جدا شده باشد

+ دانه کنجد سیاه و سفید و یک زرده تخم مرغ برای رومال

طرز تهیه نان آچما

گام اول: ابتدا یک کاسه مناسب تهیه کرده و شیر و آب را به حدی که دست نسوزد، گرم کنید و بعد شکر و مخمر را به آن اضافه کنید.

گام دوم: بعد از گرم شدن، روی ظرف را بپوشانید و 15 دقیقه صبر کنید تا مخمر عمل بیاید.

گام سوم: یک الک تهیه کرده و آرد را سه بار الک کنید تا آماده شود.

گام چهارم: حالا روغن، کره، نمک، سفیده تخم مرغ را درون مخلوط شیر بریزید و به خوبی هم بزنید تا ترکیب شوند. به تدریج آرد را اضافه کرده و ترکیب را با دست مخلوط کنید. این کار را به مدت 10 دقیقه انجام دهید.

گام پنجم: یک ظرف مناسب تهیه کرده و آن را چرب کنید. سپس خمیر را درون آن گذاشته، درش را بسته و در محلی گرم قرار دهید تا به خوبی ورز بیاید.

گام ششم: خمیر ها را با دست به شکل یک دایره مدور مارپیچ در آورده و درون سینی بگذارید.

گام هفتم: از ماده رومال بر روی خمیر مالید و سپس آن را درون دمای 180 درجه فر گذاشته و 25 دقیقه صبر کنید تا طلایی شود. سپس آنها را درآورده و بعد از سرد شدن میل کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا