انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزا

دستور پخت و طرز تهیه نان پیتا

پس از شروع تهیه نان پیتا، دیگر نیازی نیست که از نان های خریداری شده در فروشگاه استفاده کنید. این نان های پیتای خانگی آنقدر تازه و زیبا پف کرده اند که هر بار تهیه آنها رضایت خارق العاده ای را برای شما به ارمغان می آورند. تقریباً می توانید این نان های پیتا لذیذ را با هر چیزی پر کنید و هر بار ساندویچ های خوشمزه مختلفی تهیه و میل کنید. دستور پخت و طرز تهیه نان پیتا کاملاً آسان است ، تمام آنچه شما نیاز دارید برخی از مواد اولیه ای است که معمولاً برای تهیه هر نانی استفاده می کنید. برای آشنایی با دستور پخت این نان لذیذ، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

نان پیتا

دستور پخت و طرز تهیه نان پیتا

مواد لازم: 

4 فنجان (500 گرم) آرد نان

2/4 قاشق چایخوری (7 گرم) مخمر خشک فعال

1 قاشق غذاخوری (5 گرم) شکر

1 قاشق چایخوری (5 گرم) نمک

1/2 فنجان (360 میلی لیتر) آب ، در دمای اتاق

2 قاشق غذاخوری (28 میلی لیتر) روغن نباتی

دستور پخت:

مخمر را در کمی آب بریزید تا حل شود. در یک کاسه بزرگ آرد را با مخمر، شکر و نمک مخلوط کنید. هم بزنید تا ترکیب شود. آب و روغن نباتی اضافه کنید و خوب ورز دهید تا یکدست و نرم شود. خمیر را به یک کاسه چرب شده منتقل کنید، روی آن را با نایلکس بپوشانید و بگذارید تا اندازه آن دو برابر و حجیم شود، به مدت حدود 1 ساعت. فر و سینی فر را با دمای (240C) گرم کنید.

خمیر را روی سطح کمی آردپاشی شده قرار دهید و به 8 قطعه تقسیم کنید. هر کدام را به صورت توپ درآورید. با استفاده از وردنه ، هر گلوله خمیر را به صورت دایره ای صاف کنید که قطر آن حدود 7-8 اینچ (18-20 سانتی متر) و ضخامت 1/4 اینچ (6 میلی متر) شود. آنها را زیاد نازک نکنید وگرنه پف نمیکنند. تکه های خمیر را سینی فر از قبل گرم شده قرار داده و به مدت 3 یا 4 دقیقه آن را بپزید. نان پیتا باید کاملاً پف کند و یک فضای خالی در مرکز آن تشکیل شود. پیتا ها را در یک حوله آشپزخانه بپیچید تا نرم شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا