غذاهای گوشتی

آموزش درست کردن رولت گوشت چرخکرده

مواد لازم جهت تهیه رولت گوشت چرخکرده برای 5 نفر

مواد مقدار واحد توضیحات
گوشت چرخکرده 350 گرم
تخم مرغ 1 عدد
شیر 1/2 پیمانه
آرد نخودچی 1/2 پیمانه نان خشک کوبیده
پیاز 2 قاشق غذا خوری رنده و نرم شده

 

طرز تهیه : رولت گوشت چرخکرده

مایع وسط رولت گوشت:

سبزیهای معطر ( جعفری- گشیز- سبیت – نعنا- مزره ) جمعا 100 گرم
هویج آب پز 2 عدد
مغز گردو خرد شده 3 قاشق غذاخوری
زرشک 2 قاشق غذاخوری 
نمک فلفل زردچوبه  به اندازه لازم
شیر و تخم مرغ و پیاز نرم شده و ارد نان یا ( اردنخودچی ) و نمک و فلفل و زردچوبه وگوشت چرخ کرده را با هم خوب مخلوط کرده تا یکدست شود.
بعد انرا روی یک ورق روغنی و یا یک سلفون که مقداری ارد نان پاشیده اید، به قطر ا سانت و به شکل مستطیل پهن کنید و سبزی خرد شده را روی ان پهن کرده بطوریکه با لبه 1 سانت فاصله باشد ( بجای سبزی از پوره سیب زمینی یا اسفناج وتخم مرغ درسته هم میشود استفاده کرد) و روی ان مغز گردوی خرد شده و زرشک را پخش کنید و هویج را هم روی ان قرارداده و از لبه شروع به رول کردن میکنید.
دو سر ان را بهم اورده و با همان فویل دوساعت در یخچال بگذارید حالا در یک ظرف 2 قاشق روغن ریخته ویک عدد پیاز را ریز کرده و تفت دهید و یک قاشق رب گوجه و هویج حلقه شده نمک و فلفل و زعفران و 2 لیوان اب سس را درست کرده و بگذارید جوش بیاید و بعد رولت را با سولفون بلند کرده و به ارامی در سس قرار دهید و بگذارید به مدت نیم ساعت بپزد.
و بعد رولت را به ارامی با کفگیر برگردانده و 5 دقیقه دیگر جوش بزند حالا ظرف رولت را از روی حرارت برداشته و رولت را به ظرف مورد نظر منتقل کرده و سس را صاف کرده و مقداری از ان را روی رولت ریخته و بقیه را در سس خوری بریزید و در کنار رولت قرار بدید و اطراف انرا با سبزیجات تزئین کنید و میل نمائید.
نوش جان….
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا