غذاهای گوشتی

با گوشت چرخ کرده چی بپزم؟

گوشت چرخ کرده یکی از گزینه های خوب و دم دستی برای آشپزی های آسان است، چرا که بر خلاف گوشت خورشتی و قیمه شده زمان زیادی برای پخت نیاز ندارد. از این رو بسیاری از افرادی که قصد دارند در زمان کمتری غذا درست کنند از گوشت چرخ کرده استفاده می کنند، اما این سوال که با گوشت چرخ کرده چی بپزم مهمترین سوالی است که پاسخ آخ می تواند به شما برای آماده کردن سریع غذا کمک کند. در ادامه این مطلب همراه سایت آشپزی ها باشید تا بفهمیم با گوشت چرخ کرده چه غذاهایی می توانیم درست کنیم.

غذاهای خوشمزه و آسان با گوشت چرخ کرده

از آنجایی که تعداد غذاهایی که با گوشت چرخ کرده می توانیم بپزیم زیاد هستند. در این مقاله به چند غذای ایرانی و چند غذای بین المللی به همراه مواد اولیه و دستور پخت آنها اشاره کرده ایم.

  • عدس پلو با گوشت چرخ کرده:

عدس پلو یکی از غذاهای خوشمزه ما ایرانیان است؛ که هم برای مجالسی مانند مراسم مذهبی و نذری ها پخته می شود، و هم برای مصرف خانواده ها که در دستورهای مجلسی از گوشت چرخ کرده هم استفاده می شود.

این غذای خوشمزه را برخی از افراد با کشمش پلویی می پزند که باعث خوشمزه شدن آن می شود و برخی افراد بخاطر این طعم شیرین آن را دوست دارند.

مواد عدس پلو با گوشت چرخ کرده:

کرهبه میزان لازم
عدس۴ پیمانه
برنج۶ پیمانه
کشمش پلویی۱ پیمانه
زعفران دم کردهبه میزان لازم
پیاز متوسط۴ عدد
گوشت چرخ کرده۵۰۰گرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه میزان لازم

دستور پخت عدس پلو با گوشت چرخ کرده:

عدس پلو با گوشت چرخ کرده یکی از دم دستی ترین انتخاب ها برای پاسخ به پرسش با گوشت چرخ کرده چی بپزم می باشد. این غذا طعم شیرینی دارد ولی شما می توانید مقدار کشمش آن را بر اساس ذائقه خانواده تان میزان کنید. اگر تعداد نفرات کمتر یا بیشتر از هشت نفر بودند؛ با نسبت بندی، مواد را کمتر یا زیادتر می کنیم.

زمان مورد نیاز: ۳ hours.

زمان خیس خوردن عدس را در زمان پخت حساب نکرده ایم.

  1. خیساندن برنج

    یک کاسه مناسب برای خیس کردن برنج انتخاب می کنیم و در آن برنج را خیس می کنیم با توجه به نوع برنج مدت زمانی را باید اجازه بدهیم تا برنج خیسانده شود؛ حالا قابلمه مناسبی را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و درون آن آب و مقداری نمک اضافه می کنیم همین که آب شروع به جوشیدن کرد برنج خیس خورده را درون قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم تا با آب بجوشد.

  2. خیساندن عدس

    عدس را هم از شب قبل می خیسانیم؛ با این کار علاوه بر این که نفخ عدس گرفته شود عدس پخت بهتری را دارد.

  3. آبکش کردن برنج

    به برنج اجازه می دهیم تا حدود یک ربع در آب بجوشد بعد از یک ربع چند تا از دانه های برنج را می خوریم اگر دانه ها نرم شده بودند و مغز دانه ها هنوز سفت بودند موقع آب کش کردن برنج است. بعد از آبکشی کردن برنج آن را کنار می گذاریم.

  4. آبپز کردن عدسی

    عدسی که از شب قبل خیسانده بودیم به همراه مقدار مناسبی آب درون یک قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم تا آبپز شود.

  5. تفت دادن پیازها با ادویه

    تا عدس ها آبپز شوند ۲ تا از پیازها را پوست می کنیم و نگینی ریز خردشان می کنیم؛ سپس درون یک تابه مقداری روغن می ریزیم و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، تا روغن داغ شود. حالا نوبت اضافه کردن پیاز به روغن داغ شده است کمی که پیازها را تفت دادیم و پیازها نرم تر شدند؛ مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را به پیازها اضافه می کنیم و مجدداً تفت می دهیم تا پیازها به خوبی با ادویه مخلوط شوند.

  6. تفت دادن عدس و پیاز با هم

    وقتی که عدس ها کاملاً آب پز شدند؛ آنها را درون تابه پیازداغ می ریزیم و مجدداً تفت می دهیم و هر از گاهی با قاشق مواد را بهم می زنیم تا با هم یکدست شوند. حالا تابه حاوی عدس و پیاز داغ را بر می داریم و با برنج آب کش شده مخلوط می کنیم و با کمک کفگیر مواد درون قابلمه را بهم می زنیم تا به ترکیب یکدستی برسیم.

  7. مخلوط کردن برنج و عدس با هم و دم کردن برنج

    حالا یک قابلمه دیگر برمی داریم و به آن روغن اضافه می کنیم؛ و زیر قابلمه را با حرارت متوسط روشن می کنیم. وقتی که روغن داغ شد به انتخاب خودمان از نان لواش یا سیب زمینی برای ته دیگ استفاده می کنیم و آن را ته قابلمه می گذاریم.
    در ادامه مخلوط برنج و عدس آماده شده را به قابلمه حاوی ته دیگ اضافه می کنیم و حدود دو قاشق غذا خوری روغن و نصف یک لیوان هم آب اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم و در قابلمه را می گذاریم تا برنج شروع به بخار کند. وقتی برنج شروع به بخار کرد، زیر شعله را کم می کنیم.

  8. تفت دادن پیازها

    بهتر است از یک دم کنی برای در قابلمه استفاده کنیم تا برنج بهتر دم بکشد؛ تا برنج دم بکشد یک تابه مناسب دیگر را روی حرارت قرار می دهیم و به آن روغن اضافه می کنیم؛ تا روغن داغ شود باقی پیازها را نگینی خرد می کنیم و همین که روغن داغ شد؛ درون روغن داغ می ریزیم و شروع به تفت دادن می کنیم.

  9. تفت دادن پیاز و گوشت و ادویه با کشمش پلویی

    وقتی که پیازها نرم شدند به آنها گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و با قاشق آنها را با هم مخلوط می کنیم؛ حدود یک دقیقه بعد هم فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه می کنیم و مجدداً بهم می زنیم و آنها را حسابی تفت می دهیم؛ تا جایی که گوشت کاملاً سرخ شود؛ در انتها به آن ها کشمش پلویی را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا کشمش پلویی هم نرم شود.

  10. سرو نهایی

    در ادامه مقدار کمی از برنج را با کره و زعفران دم کرده مخلوط می کنیم و پس از آن عدس پلو کاملاً دم کشید؛ آن را در ظرف مورد نظرمان سرو می کنیم و با مقداری از برنج زعفرانی و مخلوط کشمش پلویی و گوشت چرخ کرده آن را تزئین می کنیم.

رولت بادمجان با گوشت چرخ کرده:

یکی از غذاهای اصلی ایرانی و مجلسی ایرانی که با گوشت چرخ کرده میشه درست کرد رولت بادمجان است که با مواد کاملاً ساده می شود آن را تهیه کرد در ادامه مواد لازم رولت بادمجان رو داریم .

مواد اولیه رولت بادمجان:

گوشت چرخ کرده نیم کیلونیم کیلو
بادمجان۸ عدد
گوجه فرنگی۶ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۴ حبه
رب گوجه فرنگی۴ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۴۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه میزان کافی
روغن و زردچوبهبه میزان کافی

مواد اولیه فوق برای ۸ نفر مناسب است.

دستور پخت رولت بادمجان:

  1. بعد از شستن بادمجان ها پوستشان را راه راه می گیریم. و به صورت ورقه ای نازک آنها را خرد می کنیم. روی بادمجان ها نمک می پاشیم و به مدت نیم ساعت کنار می گذاریم تا آب اضافی شان را از دست بدهند.
  2. پیازها را نگینی خرد میکنیم و با مقدار مناسبی از روغن در یک تابه که از قبل داغ کرده ایم تفت می دهیم. سیر را با رنده ریز رنده میکنیم و به تابه اضافه می کنیم و همراه پیاز دوباره تفت می دهیم.
  3. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت میدهیم .همین که رنگ گوشت تغییر کرد دو تا از گوجه ها را پوست می کنیم و بعد از نگینی خرد کردن به تابه اضافه می کنیم، و به اندازه مناسب به آنها نمک، فلفل سیاه و زردچوبه می زنیم
  4. مواد را به خوبی تفت میدهیم تا آب اضافه مواد تبخیر شود و بعد از اینکه آب اضافه مواد تبخیر شد جعفری خرد شده را به موادمان اضافه می کنیم و مجدد تفتشان میدیم تا جعفری با مواد مخلوط شود و به مواد یکدستی برسیم حالا تابه را از روی حرارت برمیداریم و کنار میذاریم.
  5. بادمجان هایی که نیم ساعت کنار گذاشته بودیم رو آب کشی می کنیم و با کمک دست آب اضافه آنها را می گیریم و توسط یک دستمال حوله ای آنها را خشک می کنیم و با مقدار مناسبی روغن سرخ می کنیم.
  6. بادمجان های که سرخ شدن رو درون یک آبکش قرار میدیم تا روغن اضافی را از دست بدهند و بعد از ان از مایه گوشی که آماده کرده بودیم ببین بادمجان های ورقه شدن میزاریم و به صورت لوله ای بادمجانها را می پیچیم.
  7. بادمجان های رول شده را توی یک ظرف مناسب از جنس پیرکس میزاریم و روی آنها رو با پنیر پیتزا می پوشانیم و حدود ۲۰ دقیقه در فری که با دمای حرارت ۱۸۰ درجه از قبل گرم کردیم قرار می دهیم و بعد از آماده شدن به مدت ۵ دقیقه گریل فر را روشن می کنیم تا روی پنیر پیتزا هم طلایی شود.
  8. تابه مناسبی را انتخاب می کنیم و به آن روغن اضافه می کنیم و تابه را روی حرارت ملایم می گذاریم تا روغن داغ شود، وقتی که روغن داغ شد بقیه گوجه ها را خرد می کنیم و به روغن اضافه می کنیم و با قاشق گوجه ها را هم می زنیم تا مثل املت گوجه روغن بیندازد در ادامه مقداری هم ادویه به گوجه ها اضافه می کنیم و مجددا با قاشق آنها را هم میزنیم تا گوجه و ادویه ترکیب یکدستی داشته باشند.
  9. در صورت تمایل می توانیم از سبزیجات خشک معطر مثل جعفری و نعنا خشک برای سس آماده شده در مرحله قبل استفاده کنیم حالا سس آماده شده را روی بادمجان های پخته شده می ریزیم و با آنها سرو می کنیم.

طرز تهیه ی کوفته تبریزی خانگی

کوفته آرد نخودچی:

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه ایرانی که با گوشت چرخ کرده میتوانیم درست کنیم کوفته آرد نخودچی است که طرفداران زیادی دارد و دستورهای پخت متنوعی هم دارد.

مواد اولیه کوفته آرد نخودچی:

آرد نخودچی۲ پیمانه
گوشت چرخ کرده گوسالهنیم کیلو
پیاز متوسط۴ عدد
آب۴ لیوان
رب گوجه فرنگی۴ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۴ قاشق غذاخوری
سبزیجات خشک معطر۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه میزان کافی

این مواد اولیه برای برای ۴ نفر مناسب هستند.

  1. ابتدا با چرخ گوشت نیم کیلو گوشتی که داشتیم رو دوبار چرخ می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم و دو تا از پیازها را پوست می کنیم و با رنده ریز رنده می کنیم.
  2. پیاز رنده شده را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و آرد نخودچی رو با سبزیجات معطری که داشتیم مخلوط می کنیم.
  3. کمی مواد کوفته را ورز میدهیم و به آنها نمک و فلفل و زردچوبه اضافه می کنیم؛ مواد را به قدری با دست ورز می دهیم که به یک ترکیب یکدستی برسیم. درون یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم و تابه را روی حرارت ملایم میزاریم تا روغن داغ شود.
  4. از مواد آماده شده ای که داشتیم به اندازه یک گردوی بزرگ بر می داریم و با دست به آن شکل میدیم و درون روغن داغ شده میندازیم تا کاملا سرخ بشه. این کار رو تا اتمام مواد اولیه کوفته ها انجام می دهیم.
  5. بقیه پیازها را پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خردشان می کنیم. درون یک قابلمه مناسب هم مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا روغن داغ شود. بعد از اینکه روغن کامل داغ شد پیاز هایی که نگینی خرد کرده بودیم درون روغن می ریزیم و شروع به تفت دادن پیازها می کنیم.
  6. وقتی که پیاز های تفت داده شده، سبک شدن به آنها رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و مجدد آنها را تفت میدیم تا رب گوجه فرنگی کاملاً سرخ بشه و رنگش به اصطلاح باز شود. حالا به رب گوجه فرنگی سرخ شده و پیاز تفت داده شده کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و مدام با قاشق آنها را هم میزنیم تا به ترکیب یکدستی برسیم.
  7. کار تفت دادن را تا آنجا ادامه می دهیم که بوی خامی ادویه ها گرفته شود. بعد از اینکه بوی خامی ادویه ها گرفته شد آب را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم که مواد به همراه آب شروع به جوشیدن کنند.
  8. حالا کوفته هایی که قبلاً سرخ کرده بودیم را به سس آماده شده مرحله قبلی اضافه می کنیم و به مدت نیم ساعت اجازه می دهیم که باهم دیگر بپزند.
  9. بعد از گذشت نیم ساعت کوفته های ما حاضرند می توانیم آن ها را در ظرف مورد نظرمان کنار سبزی خوردن و ترشی سرو کنیم.

نکات مهم و کلیدی

  • از آبلیمو یا سرکه به عنوان چاشنی می‌توانیم برای کوفته استفاده کنیم.
  • سعی کنید سایز کوفته ها بیشتر از یک گردوی بزرگ نباشد.
  • از مرغ چرخ کرده می‌توانید بجای گوشت چرخ کرده استفاده کنید.
  • برخی از افراد کوفته را کم آب و برخی آن را آب دار دوست دارند برای همین میزان آب کوفته برای سرو نهایی به شما بستگی دارد.

اورفا کباب با گوشت چرخ کرده:

یکی از غذاهای اصلی مشترک بین کشورهای ایران و ترکیه و عربستان کبابی به اسم اورفا کباب است. در واقع خاستگاه این کباب بین المللی برای شهری به همین نام است، که در ترکیه امروزی واقع شده است.

اورفا کباب را در تابه های گریل درست می کنند و خیلی شباهت زیادی به شامی ما ایرانی ها دارد؛ ولی ادویه های متفاوت مورد استفاده در این کباب باعث شده است که محبوبیت خاصی بین مصرف کننده هاش داشته باشد.

طرز تهیه شامی کباب افغانی اصیل و خوشمزه

مواد اولیه لازم برای دو نفر:

تخم مرغ کوچک۱ عدد
پیاز کوچک۱ عدد
گوشت چرخ کردهحدود ۳۵۰ گرم
برگ جعفری و برگ شیویدحدود ۲ قاشق غذاخوری
پودر سیر و پودر پیاز۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری یا پودر نان خشک۱ قاشق مربا خوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم

مواد اولیه فوق برای دو نفر مناسب است.

  • برای تهیه این غذا ابتدا پیاز را می شوریم و پوست می کنیم و با رنده ریز پیاز را رنده می کنیم و آب پیاز را دور می ریزیم. گوشت چرخ کرده را به پیاز رنده شده اضافه می کنیم و با دست کمی مواد را ورز می دهیم در ادامه تخم مرغ و نمک رو به مواد اضافه می کنیم مجدد ورز می دهیم حالا فلفل سیاه و پودر سیر و پودر پیاز و برگ شوید و برگ جعفری رو به مواد اضافه می کنیم.
  • حالا نوبت اضافه کردن پودر نان خشک یا پودر سوخاری به مواد مرحله قبلی است. مجدداً مواد را با دست ورز میدیم در این مرحله می توانیم از میکسر یا دستگاه غذاساز برای این کار استفاده کنیم تا مواد به خوبی با همدیگر مخلوط شوند و به ترکیب یکدستی برسیم.
  • تابه گریل را روی حرارت متوسط قرار میدیم تا کمی گرم شود وقتی که تابه به اندازه‌ مناسبی گرم شد از مواد آماده شده برداشته و مثل کتلت درون تابه قرار می دهیم.
  • بدون اضافه کردن روغن به تابه مواد را مرتب جابجا می کنیم تا کامل پخته و برشته شوند در انتها گوجه فرنگی و فلفل دلمه رو هم میتونیم به اورفا کباب اضافه کنیم تا گریل شوند اکنون اورفا کباب آماده سرو نهایی است و معمولاً اورفا کباب را با ترشی و نان بربری سرو می کنند.

رولت سیب زمینی با گوشت چرخ کرده:

در پاسخ به این سوال که با گوشت چرخ کرده چی بپزم میتوان رولت سیب زمینی را انتخاب کرد. یکی از غذاهای مجلسی و بین المللی رولت سیب زمینی است که سال‌های سال به سفره های ما ایرانی ها وارد شده است. برخی از افراد این غذای خوشمزه را به عنوان یک پیش غذا یا یک شام سبک استفاده می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه رولت سیب زمینی را به شما یاد بدهیم.

مواد لازم برای تهیه رولت سیب زمینی با گوشت چرخ کرده:

سیب زمینی بزرگ۶ عدد
تخم مرغ بزرگ۴ عدد
پنیر پیتزا۳ لیوان
نمک و فلفل سیاهاز هر کدام ۲ قاشق مرباخوری
گوشت چرخ کرده (برای مواد میانی رولت)۸۰۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگی (برای مواد میانی رولت)۴ عدد
پیاز بزرگ (برای مواد میانی رولت)۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه (برای مواد میانی رولت)به میزان کافی
فلفل قرمز و زردچوبه (برای مواد میانی رولت)به میزان کافی
روغن مایع (برای مواد میانی رولت)به میزان کافی

مواد اولیه فوق برای ۸ نفر مناسب است.

  • درون یک تابه مناسب مقدار کمی روغن می ریزیم و آن را روی حرارت متوسط قرار میدهیم تا روغن داغ شود. در ادامه بعد از پوست کندن پیازها آنها را نگینی ریز خرد میکنیم و به تابه اضافه می کنیم و شروع به تفت دادن پیاز ها می کنیم تا پیاز ها به رنگ طلایی در بیایند. همین که پیازها طلایی شدند و به اصطلاح عامیانه سبکتر شدن مقدار مناسبی زردچوبه به آنها اضافه می کنیم و حدود یک دقیقه مجدد آن ها را تفت می دهیم.
  • وقتی که پیاز ها به رنگ طلایی در آمده بودند و به خوبی تفت خورده بودند. نوبت اضافه کردن گوشت چرخ کرده به پیاز های تفت خورده است.مواد درون تابه را مجدد تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند و کمی گوشت سرخ شود. حالا فلفل دلمه ای ها را به صورت نگینی ریز خرد میکنیم و به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه مجددا تفت می دهیم.
  • وقتی که به اندازه مناسبی فلفل دلمه ای ها را تفت دادیم وسط تابه را باز می کنیم. حالا رب گوجه فرنگی را وسط تابه میریزیم و کمی تفت میدهیم تا رب گوجه فرنگی هم سرخ شده و بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود. حالا به مواد درون تابه مقدار کمی نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و با کمک قاشق مواد را حسابی مخلوط می کنیم.
  • به اندازه حدود ۲۵۰ سی سی یا یک لیوان فرانسوی آب جوش به مواد درون تابه اضافه می کنیم و در تابه را می گذاریم تا گوشت با آب خودش بپزد. وقتی که آب مواد تابه کشیده شد آنها را از روی حرارت برمی داریم و کنار می گذاریم تا مواد تابه خنک شوند.
  • فر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه گرم می کنیم تا فر گرم شود، سیب زمینی ها را پوست می کنیم و به خوبی می شویم و با رنده درشت آنها را رنده می کنیم و با فشار دادن دست آب اضافه سیب زمینی ها رو می گیریم.
  • سیب زمینی هایی که مرحله قبل رنده کرده بودیم را در یک کاسه مناسب می ریزیم و به آنها تخم مرغ و پنیر پیتزا را اضافه می کنیم و کمی با قاشق آنها را بهم می زنیم. بعد از حدود دو دقیقه هم زدن مواد نمک و فلفل سیاه را به کاسه اضافه می کنیم. با کمک ساطور یا یک چاقوی تیز جعفری را هم ساطوری خرد میکنیم و به موادمان اضافه می کنیم و با کمک یک قاشق مواد رو مجدد هم می زنیم؛ تا به مخلوط یکدستی برسیم.
  • کف سینی فر رو با کاغذ روغنی می پوشانیم؛ با کمک کمی کره کاغذ روغنی سینی را چرب می کنیم. حالا از مواد آماده شده مرحله قبلی کف سینی می ریزیم و مواد را با کمک قاشق با ضخامت یکسانی در سینی پخش می کنیم.
  • حدود نیم ساعت سینی را در فر قرار میدهیم تا مایه رولت ما بپزد پس از گذشت ۲۰ دقیقه به مایه رولت سر می زنیم تا بیش از اندازه خشک و برشته نشده باشد و همین که سطح روی رولت کمی طلایی شده باشد کافیست.
  • بعد از اینکه مایه رولت را از فر خارج کردیم سریع مایه گوشتی آماده شده را روی رولت می ریزیم و به صورت یکسان و یکدست پخش می کنیم و به آرامی رول می کنیم و مجدد داخل سینی فر قرار میدهیم تا روی رولت هم طلایی بشود.
  • می‌توانیم برای طلایی شدن روی رولت، چند دقیقه گریل فر رو روشن کنیم که با گریل فر روی رولت طلایی شود. رولت را از فر در می آوریم و کمی پنیر پیتزا روی آن می پاشیم و مجدد داخل فر قرار می دهیم و از گریل فر استفاده می کنیم تا پنیر پیتزا هم طلایی شود.
  • وقتی که رولت سیب زمینی به اندازه کافی پخت آن را از فر خارج می کنیم و کمی صبر میکنیم تا خنک شود سپس با کمک چاقوی تیزی آن را به صورت لایه ای برش می زنیم و به سلیقه خودمان تزیین می کنیم و آن را با سس دلخواهمان سرو می کنیم.

نکات مهم و کلیدی:

  • موقعی که رولت را از فر خارج می کنیم احتمال خیلی زیاد کاغذ روغنی به پشت رولت چسبیده برای اینکه کاغذ روغنی را از رولت جدا کنیم کافیست کمی قلموی اشپزخانه را خیس کنیم و آن را روی رولت بمالیم که این کار باعث جدا شدن کاغذ روغنی از رولت می شود.
  • مواد داخلی رولت رو می‌توانیم با مواد دیگری که دوست داریم جایگزین کنیم مثلا می‌توانیم جای گوشت چرخ کرده از کالباس و سوسیس یا حتی گوشت مرغ یا قارچ استفاده کنیم.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا