غذاهای فست فودغذاهای گوشتی

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده به دو روش با فیلم

همبرگر یکی از غذاهای فست فودی است که در سراسر جهان معروف است. این غذا در عین حال که بسیار خوشمزه است پرطرفدار هم هست. شما می توانید به راحتی با کمترین مواد در خانه همبرگر تهیه کرده و برای مدت طولانی داخل فریزر نگه داری کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده را با دو روش آسان بدون تخم مرغ و هم با تخم مرغ آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده و تخم مرغ

گوشت گوساله چرخ شده۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیر۵ حبه
جعفری خرد شده۲ قاشق غذا خوری
پودر سوخاری۲ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه ی نان همبرگر

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه همبرگر خانگی با تخم مرغ و گوشت چرخ کرده

  1. اضافه کردن پیاز به گوشت چرخ کرده

    ابتدا گوشت چرخ کرده را داخل یک کاسه یا لگن بریزید. بعد پیاز را رنده کرده و خوب آب پیاز را بگیرید به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و ورز دهید.

  2. اضافه کردن سیر

    بعد از این که پیاز را اضافه کردید سیر ها را رنده کنید به گوشت و پیاز اضافه کنید.

  3. اضافه کردن نمک، فلفل سیاه و پودر سوخاری

    سپس نمک را به همراه فلفل، پودر سوخاری، جعفری خرد شده و تخم مرغ به مواد اضافه کنید. بعد از آن دوباره همه مواد را با هم به مدت ده دقیقه خوب ورز دهید. وقتی که مواد همبرگر داخل دستتان شکل گرفت آماده است.

  4. قالب گیری همبرگر

    برای قالب گیری همبرگر می توانید از در دبه ماست استفاده کنید. یک عدد کیسه فریزر را داخل در دبه ماست قرار دهید. سپس به اندازه دلخواه از مواد همبرگر روی کیسه فریزر بریزد و با دست آن را فشرده کنید. بعد روی کاغذ روغنی یا برگردانید. همه مواد را طبق این روش ادامه دهید تا موادتان تمام شود.

نکات کلیدی:

  • با این مقدار مواد می توانید ۶ عدد همبرگر داشته باشید.
  • برای مدت طولانی می توانید داخل فریزر به مدت ۳ ماه نگه داری کنید.

طرز تهیه همبرگر خانگی با چرخ کرده بدون تخم مرغ

گوشت چرخ کرده۱ کیلو
پیاز۴ عدد بزرگ یا یک پیمانه
نمک۱۲ گرم
فلفل سیاه۸ گرم
پودر پاپریکا۲ قاشق چایخوری
سس خردل۳ قاشق غذا خوری
سس باربیکیو۲ قاشق غذا خوری
ریحان خرد شده۴ تا ۵ قاشق غذا خوری
اسانس دود ۱۵ تا ۲۰ قطره

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه همبرگر با گوشت چرخ کرده بدون تخم مرغ

۱. ابتدا گوشت را همان طور که در قسمت نکات کلیدی توضیح داده شده است چرخ کنید. سپس داخل یک طرف بزرگ بریزد و به آن سس خردل به همراه سس باربیکیو اضافه کنید.

۲. بعد از اضافه کردن سس ها نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکا را به مواد اضافه کنید. سپس کمی مواد را با هم ورز دهید تا با هم مخلوط شوند.

۳. بعد از مدت کمی ریحان خرد شده را کم کم به مواد اضافه کنید پس از آن دوباره مواد را بهم ورز دهید تا یکدست شود.

۴. بعد از این که ریحان خرد شده را به مواد اضافه کردید اسانس دود را اضافه کنید و دوباره همه مواد را با هم ورز دهید.

۵. آخرین مرحله اضافه کردن پیاز رنده شده که خوب آب اضافی آن را گرفته اید را به مواد همبرگر اضافه کنید. سپس همه مواد را خوب با هم ورز دهید تا یک دست شود. حتما آب پیاز را نگه دارید که برای قالب گیری به آن احتیاج دارید.

۶. بعد از این همه مواد را خوب ورز و چنگ زدید مواد همبرگر شما آماده است. مقداری از مواد بردارید چونه بگیرید سپس با دست گرد کنید و برای ۱۰ دفعه روی کف دست بزنید تا سطح مواد یک دست، صاف و بدون ترک خوردگی باشد.

۷. حال برای قب زدن اماده است. دست هایتان را با آب پیاز یا آب ولرم خیس کنید سپس چونه های ۱۰۰،۱۲۰ یا ۱۵۰ گرمی بگیرید بستگی به سلیقه شما دارد. ۱۰ دفعه روی کف دست بزنید تا سطح مواد صاف و یک دست شود. بعد با قالب همبرگر قالب بزنید. همانند فیلم

نکات کلیدی

  • در صورت امکان از گوشت تازه استفاده کنید و حداقل ۲ بار گوشت را چرخ کنید.
  • برای آماده کردن همبرگر گوشت به یک کیلو گوشت نیاز دارید. که بهتر است از مخلوط گوشت سردست گوساله و قلوه گاه گوسفند استفاده کنید. همچنین نسبت گوشت ۷۰ به ۳۰ باشد یعنی ۷۰۰ گرم سردست گوساله و ۳۰۰ گرم سردست قلوه گاه گوسفند مخلوط شود. اگر دوست دارید گوشت همبرگرتان چرب تر باشد نسبت ۶۰ به ۴۰ باشد که لذیذتر هم می شود.
  • حتما آب پیاز را بگیرید و از تفاله پیاز استفاده کنید.
  • اگر دوست ندارید از پیاز در مواد همبرگر استفاده کنید می توانید از پودر پیاز استفاده کنید. به ازای هر یک کیلو گوشت ۱۰ گرم پودر پیاز اضافه کنید.
  • حتما باید مواد همبرگر را خوب ورز دهید حداقل باید به مدت ۵ دقیقه ورز دهید. نکته ای که خیلی مهم است این است که نباید به قالب بچسبد و گرد از قالب دربیاید.
  • حتما باید قالب را چرب کنید وقتی هم چونه می گیرید بدون ترک خوردگی باشد. وقتی بافت مواد همبرگر را باز می کنید حالت ریش ریش داشته باشد.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا