انواع املت و کرپ

آشنایی گام به گام با طرز تهیه خاخرما

کرمانشاه از جمله استان هایی است که همواره در آشپزی ایرانی حرف های زیادی برای گفتن داشته است. غذاهای کرمانشاهی در بسیاری از قسمت های ایران سرو می شوند و طرفداران زیادی نیز دارند. از جمله یکی از مهم ترین انواع این غذای های سنتی می توان به خاخرما اشاره کرد که طعم بسیار فوق العاده و منحصر به فردی دارد. این غذا بسیار پرانرژی است و به همین دلیل شما از آن می توانید برای سفره های افطاری استفاده کنید. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این غذای بی نظیر آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

خاخرما

دستور پخت خاخرما

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، این غذای انرژی بسیاری زیادی دارد چرا که در آن خرما وجود دارد. جالب است بدانید که به ورزشکاران توصیه می شود که مصرف این غذا را در رژیم خود قرار دهند. البته باید بدانید که این غذا نام های دیگری مانند املت خرما و تخم مرغ خرما نیز دارد. این غذا بسیار مقوی است و به همین دلیل می تواند بر روی سلامت شما تاثیر بگذارد. از جمله فواید و خواص خرما می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه گوارشی، افزایش انرژی، بهبود وضعیت مغز، جلوگیری از سرطان و درمان کم خونی اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید که این غذا بسیار ساده تهیه می شود به طوری که هر کسی می تواند آن را در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

خاخرما یک غذای مقوی است و به همین دلیل توصیه می شود که آن را در صبحانه میل کنید. نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای می توانند مکمل بسیار عالی برای این غذا محسوب شوند. نان آچما نیز با این صبحانه بسیار عالی از آب درمی آید.

مواد مورد نیاز برای تهیه خاخرما

+ به تعداد چهار تا نه عدد خرمای درشت و تازه

+ به مقدار دلخواه روغن

+ به تعداد چهار عدد تخم مرغ نسبتا بزرگ

طرز تهیه خاخرما

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه و مقوی باید انجام دهید این است که مقداری روغن را درون تابه ریخته و سپس بعد از این که به اندازه کافی داغ شد، خرما را به آن اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.

گام دوم: معمولا مدت زمان سرخ شدن خرما به نوغ روغن برمی گردد اما می تواند گفت که این مدت حداقل 5 دقیقه به طول می انجامد.

گام سوم: بعد از این که خرما ها به اندازه کافی سرخ شدند، باید تخم مرغ ها را شکسته و آنها را یکی یکی به تابه اضافه کنید.

گام چهارم: می توانید تخم مرغ ها را بعد از این که به تابه اضافه کردید هم بزنید و با خرما مخلوط کنید تا حالت خاگینه پیدا کند. همچنین می توانید این کار ار انجام نداده و مانند نیمرو تخم مرغ ها را درون روغن بپزید.

گام پنجم: در هر صورتی که تخم مرغ ها را درست کنید، آماده شدنشان بیش از 2 تا 3 دقیقه طول نمی کشد. تابه را از روی حرارت برداشته و غذای خود را میل کنید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا