انواع پلو و چلو

طرز تهیه رشته پلو یک غذای سنتی خوشمزه

پلو از جمله مهم ترین غذاهای ایرانی محسوب می شود که هر خانواده ای در طول هفته حداقل یک بار آن را آماده کند. همان طور که می دانید، مهم ترین ماده غذایی در تهیه پلو مربوط به برنج می شود اما جالب است بدانید که گونه ای از این غذا وجود دارد که بدون نیاز به پلو آماده می شود. در واقع رشته پلو یکی از غذاهای خوشمزه می باشد که علاوه بر پلو بودن، به برنج نیاز ندارد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این غذا آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از سایت آشپزی همراهی کنید.

رشته پلو

دستور پخت رشته پلو

همان طور که در بالا هم اشاره شد، در تهیه این غذا به برنج نیازی نیست چرا که رشته پلویی نقش اصلی را ایفا می کند. رشته پلویی نه تنها ارزش غذایی هم تراز با برنج دارد، بلکه علاوه بر این، دارای فواید بی نظیری همچون کاهش وزن، کاهش قند خون، تقویت قلب و عروق و جلوگیری از مشکلات گوارشی نیز می باشد. در کنار این موارد، جالب است بدانید که رشته پلو دستور تهیه ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

رشته پلو یک غذای نسبتا سنگین به شمار می رود و از همین رو بهتر است که شما آن را به عنوان وعده اصلی در نهار و یا شام میل کنید. همچنین مصرف انواع پیش غذاهای سنتی مانند سالاد شیرازی، سالاد فصل و یا ترشی غوره نیز همراه این غذا توصیه می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه رشته پلو

+ به مقدار یک کیلو رشته پلویی

+ به تعداد یک عدد پیاز متوسط

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری رب گوجه

+ به مقدار یک پیمانه عدس

+ به مقدار 200 گرم گوشت چرخ کرده

+ به مقدار 100 گرم سویا

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه زعفران

+ به مقدار دلخواه زردچوبه

+ به مقدار دلخواه روغن

طرز تهیه رشته پلو

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که رشته را درون یک ماهیتابه که چرب شده است قرار داده و سپس آن را تفت دهید به طوری که رنگ رشته ها قهوه ای شود.

گام دوم: بعد از تفت دادن، رشته ها را درون آبجوش بریزید و 5 دقیقه صبر کنید. سپس آن را آبکش کنید.

گام سوم: حالا شما باید مواد دیگر مانند پیاز را سرخ کرده گوشت چرخ کرده و سویا را به آن اضافه کرده و تفت دهید.

گام چهارم: در این مرحله شما باید به سراغ رب و ادویه جات و عدس پخته شده بروید و آنها را نیز به مواد اضافه کنید. این ترکیبات را در لا به لای رشته ها ریخته و سپس صبر کنید تا غذا به خوبی دم بکشد.

گام پنجم: البته شما می توانید رشته را به تنهایی دم کنید و سپس مواد را به هنگام سرو درون آن قرار دهید که می توانید از هر دو روش استفاده کنید.

1.7/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا