انواع پلو و چلوغذاهای اصلی

طرز تهیه عدس پلو با مرغ ریش ریش

عدس پلو یکی از پلوهای مخلوط ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. از این غذا برای نذری نیز در مناسبت های مختلف استفاده میشود. معمولا عدس پلو را با گوشت چرخ کرده درست میکنند. اما شما میتوانید این غذا را با گوشت مرغ نیز درست کنید. در ادامه این پست طرز تهیه عدس پلو با مرغ ریش ریش ارائه شده است.

دستور تهیه عدس پلو با مرغ ریش ریش شده

مواد مورد نیاز

سینه مرغ۱ عدد کامل
پیاز۳ عدد
چوب دارچین۱ عدد
برنج۳ پیمانه
عدس۱/۵ پیمانه
کشمش پلویی۱ پیمانه
زعفرانبه میزان لازم
نمک، فلفل، زردچوبهبه میزان لازم

دستور پخت عدس پلو با گوشت گوساله

مراحل پخت عدس پلو با مرغ ریش ریش شده

زمان مورد نیاز: ۲ hours و ۱۵ minutes.

  1. آماده کردن مرغ

    سینه مرغ را درون یک قابلمه قرار بدهید. مقداری آب روی آن بریزید و روی حرارت قرار بدهید و اجازه بدهید آب به جوش بیاید. بعد از ۵ دقیقه آب مرغ را عوض کنید و مجددا روی مرغ ها آب بریزید.۱ عدد پیاز را درون آن خرد کنید. چوب دارچین، نمک، کمی فلفل و زردچوبه را به مرغ اضافه کنید و به مدت ۱/۵ ساعت زمان بدهید تا مرغ با حرارت ملایم کامل بپزد. ۱۰ دقیقه آخر پخت کمی زعفران به آن اضافه کنید. بعد ازپخت مرغ را قابلمه خارج کنید و اجازه بدهید کمی خنک شود. سپس مرغ را ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

  2. طرز تهیه پیاز داغ ترد

    ۲ عدد پیاز درشت را خلالی نازک برش بزنید. درون یک قابلمه آب را به جوش بیاورید. پیاز ها را درون آب در حال جوش بریزید و ۵ دقیقه بجوشانید. سپس پیاز ها را آبکش کنید و اجازه بدهید تا آب اضافی آنها خارج شود. درون یک تابه روغن بریزید و اجازه بدهید داغ شود. پیاز ها را با یک قاشق چای خوری درون روغن سرخ کنید. برای سرخ کردن پیاز داغ ترد و مجلسی پیاز ها را نسبت به روغن استفاده شده در تابه بریزید به طوری که پیاز ها شناور باشند. برای رنگ بهتر در حین پخت از کمی زردچوبه استفاده کنید.

  3. مواد عدس پلو

    کشمش ها را بشویید و خشک کنید. کمی روغن درون یک تابه بریزید و کشمش ها را درون تابه چند دقیقه با حرارت کم تفت بدهید. کشمش ها را خارج کنید و مرغ ها ریش شده را همراه کمی زعفران درون تابه تفت بدهید. سپس کشمش ها و نیمی از پیاز داغ را به مرغ اضافه و هم بزنید. حرارت را خاموش کنید.
    شما میتوانید مواد را به صورت جداگانه تفت بدهید و با هم ترکیب نکنید. تفت دادن مرغ با زعفران به این دلیل است که مرغ حالت آبپز نداشته باشد و خوش طعم تر شود.

  4. پخت عدس پلو

    در آخرین مرحله از طرز تهیه عدس پلو با مرغ ریش ریش باید عدس ها را ۲ ساعت درون آب بخیسانید. سپس درون یک قابلمه بریزید و عدس ها را تا جتیی بپزید که بیش از حد له نشده باشد و پوست عدس جدا نشده باشد. در کل ظاهر عدس حفظ شده باشد.
    برنج خیس خورده را درون آب در حال جوش بریزید. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه برنج را آبکش کنید. درون قابلمه روغن بریزید و نان لواش یا سیب زمینی برای ته دیگ استفاده کنید. کمی برنج درون قابلمه بریزید و برای لایه بعدی عدس و روی آن کمی پودر دارچین بریزید. این کار را انجام دهید تا برنج و عدس تمام شود. سپس برنج را با حرارت کم به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دم بگذارید.
    بعد از پخت، عدس پلو را درون ظرف مورد نظر بکشید و مواد عدس پلو روی آن را به دلخواه تزئین کنید.

عدس پلو با مرغ ریش ریش.
به این مطلب امتیاز دهید
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه عدس پلو با مرغ ریش ریش
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا