انواع پلو و چلو

طرز تهیه عدس پلو به همراه دستور پخت

همان طور که می دانید، پلو ها از جمله غذاهای ایرانی هستند که هر خانواده ای در طول هفته حداقل یکبار آن را تهیه می کنند. انواع مختلفی از پلو وجود دارد که هر کدام از آنها با ترکیبات خاص خود تهیه می شوند و طعمی منحصر به فرد دارند. از جمله یکی از خوشمزه ترین انواع پلو می توان به عدس پلو اشاره کرد که طرفداران بسیار زیادی نیز در سراسر ایران دارد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه عدس پلو آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه عدس پلو

دستور پخت عدس پلو

مشخصا اصلی ترین ماده ای که در تهیه این غذا به کار می رود، عدس می باشد. عدس یکی از مقوی ترین انواع حبوبات است که کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که استفاده از آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. از جمله برخی از مهم ترین خواص عدس می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه گوارشی، بهبود هضم و جلوگیری از بیماری هایی مانند یبوست و بواسیر اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که طرز تهیه عدس پلو بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی و با کمترین امکانات آماده کند.

غذاهای همراه

عدس پلو از جمله غذاهای سنگین به شمار می رود و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان وعده اصلی در نهار و یا شام استفاده کنید. مصرف چاشنی هایی مانند سیر ترشی و یا ترشی لیته همراه با این غذا شدیدا توصیه می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه عدس پلو

+ یک پیمانه عدس

+ سه پیمانه برنج

+ یک عدد پیاز

+ به مقدار نیاز سینه مرغ چرخ کرده

+ به مقدار نیاز نمک

+ به مقدار نیاز فلفل

+ یک قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی

+ به مقدار نیاز زعفران

+ به مقدار نیاز روغن

طرز تهیه عدس پلو

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که عدس ها را شسته و سپس آنها را به صورت جداگانه بپزید.

گام دوم: این کار را در قبال برنج نیز انجام دهید، یعنی آن را شسته و سپس به صورت جداگانه آبکش کنید.

گام سوم: حالا باید برنج آماده شده را درون قابلمه بریزید و سپس موادی که در بالا اشاره شد را به صورت لایه لایه درون برنج قرار دهید.

گام چهارم: اجازه دهید تا قابلمه به مدت 30 تا 45 دقیقه بر روی گاز و با شعله ملایم حرارت ببیند و تمام مواد آن به خوبی بپزند.

گام پنجم: حالا باید به سراغ مرغ یا گوشت چرخ کرده بروید و سپس آن را به صورت جداگانه با برخی مواد دیگر مانند پیاز و رب درون روغن تفت دهید تا طعم خوبی پیدا کند. البته شما می توانید در این مرحله از چاشنی های مورد نظر خود نیز استفاده کنید.

گام ششم: در نهایت و بعد از این که تمام مواد بالا به صورت کامل پختند، برنج را کشیده و اگر دوست داشتید آن را تزیین دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا