انواع پلو و چلوغذاهای اصلی

طرز تهیه قابلی پلو ازبکی با مرغ (تصویری)

قابلی پلو نوعی غذای ازبکستانی است که با ترکیب برنج و هویج و پیاز پخته میشود. معمولا برای پخت این غذا میتوانید از گوشت قرمز و همچنین مرغ نیز استفاده کنید. در ادامه این پست شما میتوانید طرز تهیه قابلی پلو ازبکی با مرغ را به روش اصلی بیاموزید.

آموزش پخت قابلی پلو ازبکی با مرغ

مواد مورد نیاز

مرغ۴ تکه
برنج۳ پیمانه
هویج۲ عدد
سیر۲ بوته کوچک
پیاز۱ عدد
زیره و پاپریکا۱/۲ قاشق چای خوری
فلفل و زردچوبه۱/۲ قاشق چای خوری
نمک۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه کرایی مرغ افغانی خوشمزه و آسان

مراحل طرز تهیه قابلی پلو ازبکی با مرغ

زمان مورد نیاز: ۱ ساعت و ۲۰ minutes.

  1. مرحله اول

    برای شروع قسمت بالای بوته های سیر را برش بزنید. به طوری که بتوانید سیرها را ببینید. تکه های مرغ را با ۱ قاشق چایخوری نمک و چند حلقه فلفل دلمه ای به مدت ۱ ساعت مزه دار کنید. همچنین یک عدد پیاز را پوست بگیرید و خلالی برش بزنید و در کنار آن هویج ها را شسته، پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید.
    طرز تهیه قابلی پلو ازبکی با مرغ

  2. مرحله دوم

    درون یک تابه یا قابلمه ۲ قاشق غذاخوری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار بدهید تا گرم شود. تکه های مرغ مزه دار شده را درون روغن سرخ کنید تا هر دو طرف آنها کاملا طلایی شود. سپس از تابه خارج کنید.
    طرز تهیه قابلی پلو ازبکی با مرغ

  3. مرحله سوم

    یک الی دو قاشق دیگر روغن درون تابه بریزید و پیازهای خرد شده را درون تابه ریخته و کمی سرخ کنید. سپس هویج ها را اضافه کرده و به همراه پیاز به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی تفت بدهید. سپس تکه های مرغ های سرخ شده را اضافه کنید. نمک، فلفل، زردچوبه، پاپریکا و زیره را اضافه کنید. کمی هم بزنید. ۳/۴ فنجان آب اضافه کنید. درب ظرف را بگذارید و حرارت را کم کنید. ۱۵ دقیقه زمان بدهید تا بپزد.
    طرز تهیه قابلی پلو ازبکی با مرغ

  4. مرحله چهارم

    برنج را بشویید و اجازه بدهید ۱ساعت خیس بخورد. درب قابلمه را بردارید. مرغ و سبزیجات را کف قابلمه صاف کنید. سپس برنج را روی مرغ ها بریزید. بوته های سیر را روی برنج قرار بدهید. ۴ پیمانه آب جوش را به آرامی اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید تا ۳۵ الی ۴۰ دقیقه با حرارت پایین دم بکشد.
    طرز تهیه قابلی پلو ازبکی با مرغ

  5. مرحله پنجم

    بعد از دم کشیدن بوته های سیر را خارج کنید. البته این دستور پخت دستور اصلی پخت این غذا میباشد. شما میتوانید به دلخواه سیر را حذف کنید و همچنین پخت برنج را به صورت ایرانی انجام بدهید. بعد از آبکش کردن برنج در قابلمه ته دیگ قرار دهید و مواد را به صورت لایه لایه بریزید و دم بگذارید. نوش جان

به این مطلب امتیاز دهید
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه قابلی پلو ازبکی با مرغ
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا